یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت السلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت السلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا هفته وحدت اسلامی و ولادت حضرت نبی اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت السلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا هفته وحدت اسلامی و ولادت حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) را تبریک گفت و آن را پایان ظلم و کفر و آغاز توحید و عدالت دانست.

ولادت و بعثت حضرت رسول اکرم(ص)، آغازی بر نهضت اسلامی و الهی بود

وی ادامه داد: ولادت و بعثت حضرت رسول اکرم (ص)، آغازی بر نهضت اسلامی و الهی بود و موجب برقراری عدالت و پاکسازی انسان از خوی وحشی گری و حیوانیت شد و نقطه شروعی برای ریشه کن شدن ظلم و کفر و ارتقا به جایگاه والا شد، امّا متأسفانه امروز امت به دوران جاهلیت برگشته و از طریق ائتلاف و عادی سازی روابط در کنار دشمنان قرار گرفته است.

وحدت به معنی نادیده گرفتن اصول مذهب و انتقال به مذهب دیگر نیست

نماینده آیت الله سیستانی در خصوص هفته وحدت، با بیان اینکه ما باید به عنوان مسلمان اختلافات و درگیری ها را بر اساس سخن خداوند و رسول اکرم (ص) حل و فصل کنیم، گفت: ما باید بدانیم که وحدت اسلامی که به آن دعوت می کنیم به این معنی نیست که ما اصول مذهبی خود را نادیده بگیریم و از مذهبی به مذهب دیگر منقل بشویم.

وحدت اسلامی، یک شعار سیاسی نیست

وی تصریح کرد: وحدت اسلامی، یک شعار سیاسی نیست، بلکه یک پایه و اساس قدرتمندی است که اسلام بر آن تکیه دارد و اگر بر وحدت اسلامی تمرکز نداشته باشیم، هرگز نخواهیم توانست در جهان اسلام قدرتمند باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری بیان داشت: اسلام بر اساس سخن خداوند، «إن هذه أمتکم أمة واحدة وأنا ربکم فاعبدون» و «فاعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» و «إنما المؤمنون إخوة» تمامی موانع را برداشته و امت را یکپارچه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha