یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سجادی ـ مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین سجادی با اشاره به فرمایش رهبری در مراسم تنفیذ مبنی بر ضرورت تقویت تبلیغات و کار رسانه ای، گفت: مهمترین عامل برای تحقق این مطالبه رهبری، تقویت شبکه های اجتماعی داخلی آن هم با حمایت دولتمردان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد سجادی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در تحلیل و ارزیابی بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، اظهار کرد: اگر با دقت به فرمایشات رهبری نگاه کنیم، متوجه می شویم که رهبر معظم انقلاب از همه دستگاه ها و ارگان ها تشکر و قدردانی کردند، ولی به دولت دوازدهم صرفا خسته نباشید گفتند که این خود حاوی پیام است.

وی با بیان اینکه همچنین دراین مراسم، رهبر معظم انقلاب به برخی از شعارهای رئیس جمهور منتخب اشاره کردند و مورد تایید قرار دادند که از آن جمله به مردمی بودن، مردم محوری و مبارزه با فساد و مفسد اشاره داشتند، ادامه داد: البته تاکید دیگر رهبری آن بود که این مردمی بودن باعث نشود که از جامعه نخبگان و متخصصین امر غافل بمانید.

رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان، بیان کرد: متاسفانه شاهدیم که برخی از دولتمردان دست بعضی از شبکه های اجتماعی بیگانه را باز گذاشتند و خود فعالانه در آنها شرکت کرده و دیگران را به حضور در این عرصه تشویق کردند و حتی برای پاسخگویی به مردم به جای حضور در صداو سیما، در شبکه های اجتماعی اقدام می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما در امر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک افسار گسیختگی را شاهدیم، عنوان کرد: این در حالی است که ما در همین عرصه کانال ها و گروه های تجاری را شاهد هستیم که توسط مردم راه اندازی شده و امرار معاش آنها از این طریق صورت می گیرد، بنابراین نباید به طریقی عمل کرد این مردم لطمه ببینند ولی درعین حالی یک ساماندهی صورت گیرد.

حجت الاسلام سجادی اظهار کرد: اگر درصدد تقویت بحث کار تبلیغاتی و رسانه ای که مورد تاکید رهبری در سخنان مراسم تنفیذ است ، باشیم ، قطعا ساماندهی این فضای افسارگیخته شبکه های اجتماعی امروز، یک ضرورت است، چرا که دشمن به خوبی در این فضاها حضور پیدا کرده و با هدف به دست گرفتن افکار عمومی در حال فعالیت مجدانه است.

وی  در توضیح اینکه چه شیوه های نوینی در عرصه رسانه می توان استفاده کرد، خاطرنشان کرد: اگر نیم گاهی به فضای شبکه های اجتماعی و رسانه کشور بیندازیم، متوجه می شویم که افراد مبتکر و خلاق در این عرصه کم نیستند ولی آنچه که امروز بیش از هر امری نیاز است، توجه و حمایت بی دریغ دولتمردان از این جوانان است.

رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: یکی از دلایلی که شبکه های اجتماعی مثل ایتا، بله و... ضعف عملکرد داشتند و به خوبی عمل نکردند، عدم حمایت دولتی از این شبکه ها و اختصاص پهنای باند مورد نیاز آنها بود، این درحالی است که در دولت قبلی، این حمایت ها به شبکه های اجتماعی بیگانه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha