پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرگروه

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق این مصوبه تاکنون ۱۲۰ طلبه جذب آموزش و پرورش شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کهگیلوبه و بویراحمد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اساتید حوزوی و سرگروه های تبلیغی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی بیان کرد: روزی که ملبس به لباس روحانیت شدیم تعهد کردیم به وظایف خود عمل کنیم ولو اینکه مورد بی‌مهری مردم قرار گیریم.

امام جمعه یاسوج بر حمایت از حوزه‌های علمیه استان تاکید کرد و افزود: ۵ حوزه  خواهران در سطح استان وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی در خصوص کارهای زیربنایی در حوزه‌های علمیه، گفت: در سفر آیت‌الله اعرافی به استان، احداث حوزه علمیه در باشت و بهمئی مصوب شد همچنین ارتقاء علمی طلاب سطح دو به سه و سه به چهار تصویب شد و مصوب کردیم ۴ رشته تبلیغ، کلام، تفسیر و مشاوره به رشته‌های حوزه اضافه شود.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های این رشته‌ها آماده و تا جایی که در توان باشد بسترها فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان طلبه‌های تحصیلکرده و موثر زیادی دارد، گفت: در نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران خواستم که نیروهای با استعداد و پرتوان استان‌های کمتر توسعه یافته دیده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برخی از طلاب شغل‌های آزاد انجام می‌دهند که خوب است، اما نباید از رسالت واقعی خود دور شوند.

امام جمعه یاسوج به طرح مجلس شورای اسلامی در زمینه جذب طلاب واجد شرایط در آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: تاکنون حدود ۱۲۰ نفر از طلاب که اغلب خواهران هستند در آموزش و پرورش استان جذب شده اند.

وی بیان کرد: جذب طلاب دو پیام مهم دارد؛ اول اینکه مشکل اشتغال طلاب و روحانیون حل می‌شود و پیام دوم ایجاد تحول در آموزش و پرورش است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حد توان از طلاب نویسنده حمایت می‌کنیم توصیه کرد: طلبه‌ها به بحث تحقیق و پژوهش ورود کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بر ظرفیت‌شناسی طلاب حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: اگر مدرسه علمیه جدید احداث کنیم نیازمند استاد هستیم، لذا ظرفیت‌شناسی طلاب صورت گیرد.

تاکید بر توجه به مسائل و موضوعات فرهنگی و لزوم فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی توسط اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه از دیگر محورهای سخنان امام جمعه یاسوج بود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر تشکیل شورای نخبگان در استان تاکید کرد و گفت: شورای نخبگان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، و وکلاء تشکیل شده و کتابچه راهبردی نوشته شده است.

وی بیان کرد: کتابچه راهبردی استان بسیار خوب و علمی نوشته شده است در حدی که می‌تواند به یک قانون تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    چی میخواین از خون ما
  • علی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    کجای ی طلبه می تونه ایتدایی تدریس کنه میتونه ادبیات تدریس کنه دست بردارین از سر اموزش و پرورش