جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فضای مجازی

حوزه/ مدرس و پژوهشگر فضای مجازی گفت: فعالیت خبرنگاران در فضای مجازی برپایه آموزه های دینی می بایست توأم با تعهد و تخصص باشد.

حجت الاسلام محمد رسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک روز خبرنگار به همه فعالان رسانه ای به خصوص خبرنگاران ابراز داشت: خبرنگاری که می خواهد در تراز انقلاب و نظام اسلامی فعالیت کند بی شک باید واجد دو خصیصه مهم تعهد و تخصص باشد، چرا که بدون هر کدام از این ها نخواهد توانست به رسالت حقیقت یابی و حقیقت گویی خود به درستی عمل کند.

وی با بیان این که آسیب شناسی و نقد وضع موجود از سوی خبرنگاران نباید به معنای نادیده گرفتن فرصت ها و دستاوردهای موجود در کشور تلقی شود، گفت: به لطف الهی و در سایه هدایت امامین انقلاب در طول این ۴۲ سال، علیرغم همه دشمنی ها و سختی ها و فشارها، با قوت در برابر زیاده خواهان و مستکبران عالم ایستاده و دستاوردهای بسیار عظیم و خیره کننده ای داشته که نباید از چشم اهالی رسانه و توجه آن ها مغفول واقع شود.

این فعال فرهنگی همچنین تأکید کرد: در جنگ نرم رسانه ای، دشمن بر روی ناامیدسازی مردم و نسل جوان ما تمرکز کرده و در مقابل خبرنگاران و فعالان رسانه ای که دل در گرو انقلاب و آرمان ها و ارزش های والای آن دارند باید با مجاهدت رسانه ای به گونه ای عمل کنند که روز به روز، امید و نشاط در جامعه ما تقویت شود.

وی بیان داشت: البته باید نقاط ضعف و نقص ها به شکل مناسب بیان شود و از سویی خبرنگاران به خصوص در بستر فضای مجازی، مطالبه گری صحیحی از مسئولان داشته باشند تا به کارکردهای اصلی خود بازگشته و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

مدرس و پژوهشگر فضای مجازی با بیان این که امروز باید از ظرفیت عظیم فضای مجازی در مسیر شناخت و تلاش برای حل مشکلات مردم بهره برداری کرد، گفت: خبرنگاران، چشمان بینا و بصیر و نافذ جامعه در مسیر شناخت و تحلیل مسایل و مشکلات و در نهایت ارایه راهکارهای کارآمد و مؤثر هستند و باید بتوانند در این راستا با تعهد و تخصص لازم عمل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha