جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محتشم

حوزه / طی مراسمی در فرهنگ سرای فیض کاشان از کتاب شارستان مرثیه‌ اباعبداله‌الحسین(ع) و پوستر جایزه ادبی محتشم کاشانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان،  کتاب شارستان مرثیه اباعبدالله‌الحسین(ع) در ۷۶۵ صفحه با موضوع شرح اعتقادی سیاسی بر دوازده‌بند محتشم کاشانی با حمایت خانواده شهید حمیدرضا حسن‌زاده از سوی انتشارات کوثریه کاشان به چاپ رسیده است، با رعایت پروتکل های بهداشتی و طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان در فرهنگ سرای فیض کاشان رونمایی شد .

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در این مراسم یکی از رسالت‌های مهم این سازمان را ترویج فرهنگ عاشورا برشمرد و گفت: سازمان تلاش می‌کند با اجرای طیف متنوعی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در راستای تبیین درس‌های مکتب عاشورا گام بردارد.

محمدحسین واحدیان، ضمن دعوت از هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در سومین دوره جایزه ادبی محتشم کاشانی گفت: این رویداد در سه بخش قطعه ادبی، شعر و داستان طی همکاری مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اجرا می‌شود.

وی، با توجه به وجه ممتاز شخصیت ادبی محتشم کاشانی در حوزه ادب ولایی بویژه در خلق شاهکار ماندگار ترکیب‌بند عزایش، هدف از انجام این رقابت را ستایش و پاسداشت حماسه بزرگ حسینی، بزرگداشت شعائر اسلامی و ترویج پیام‌های قیام عاشورا ذکر کرد.

رئیس سازمان، اجرای برنامه هنر در ساحت عاشورا، شب شعر، تبجیل از پیر غلامان اهل بیت(ع) را از جمله برنامه‌های ماه محرم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان هم در این آیین از تصویب روز اول ماه محرم به عنوان روز ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی جهت درج در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: پیرو پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی کاشان و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست ۸۴۱، پیشنهاد نامگذاری این روز را پذیرفت.

میثم نمکی بر لزوم احیای خانه محتشم کاشانی به دلیل شخصیت صاحب آن تاکید کرد و اظهار داشت: در صورتی که این امر محقق شود این خانه می‌تواند به عنوان دبیرخانه دفتر شعر آیینی کاشان مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: چاپ کتاب شارستان مرثیه اباعبدالله‌الحسین(ع) شاید بدیع‌ترین و بی‌نظیرترین کاری است که در این حوزه فرهنگی و آیینی شکل گرفته و بر دفتر افتخارات کاشان افزوده شده است.

در آیین رونمایی از این اثر، مجید زجاجی‌کاشانی، با بیان اینکه طراوت و تازگی جریان عاشورا در شعر محتشم دیده می‌شود، گفت: این کتاب که تاریخ تحلیلی کربلا به حساب می‌آید با بهره‌گیری از ۳۰۰ سند معتبر قدیم و جدید شیعه و سنی آماده شده و ۹۰ درصد تاریخ کربلا بویژه بخش مقتلی در این کتاب آمده است.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای شرکت در سومین جایزه ادبی محتشم کاشانی تا پایان ماه صفر فرصت دارند آثار خود را  به دبیرخانه دائمی رویدادهای فرهنگی هنری شهرداری واقع در کاشان- بلوار دانش- بلوار دانشجو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و یا ایمیل kashanfarakhan@gmail.com ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینستاگرامی mohtashamaward@ مراجعه نمایند.

انتهای پیام./

کتاب شارستان و پوستر جایزه ادبی محتشم کاشانی رونمایی شد

کتاب شارستان و پوستر جایزه ادبی محتشم کاشانی رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha