شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌ الاسلام موسوی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه روند کیفی پذیرش داوطلبین ورود به حوزه، جایگزین آمار کمی شده است، گفت: آمار ورودی‌های حوزه علمیه خوزستان، نشان می‌دهد که روند پذیرش داوطلبین ورودی حوزه، سال به سال کیفی تر شده و صرف آمار ثبت‌نامی‌ها در آزمون ورودی، نشان از پویایی حوزه نمی‌دهد! بلکه خروجی های این حوزه مبارکه است که موجب تعالی جامعه می گردد.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون آمار پذیرش ورودی حوزه علمیه خوزستان در سال جاری و با اشاره به راه اندازی سامانه جدید برای پالایش ثبت نامی‌های حوزه علمیه استان، اظهارداشت: در سال‌های گذشته هیچ محدودیتی در ثبت نام افراد وجود نداشت و بعضأ اشخاصی که فاقد شرایط اولیه بودند اقدام به ثبت نام می‌کردند؛ اما با پالایش این سامانه پذیرش کیفی حوزه‌های علمیه در گام نخست انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روند ثبت نام داوطلبین ورودی حوزه علمیه، سال به سال از حالت کمّی به سمت کیفی تر شدن می رود، گفت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تعداد ۲۳۴۵ نفر در آزمون ورودی حوزه علمیه خوزستان ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۴۲۰ نفر پذیرش شدند. سال ۹۶-۹۷ تعداد ۲۱۲۵ نفر آمار ثبت نامی ها بود که ۳۵۰ نفر پذیرش شدند. سال ۹۷-۹۸ تعداد ۱۷۸۵ نفر در آزمون ورودی حوزه ثبت نام کردند و از این تعداد ۳۶۰ نفر جذب حوزه شدند. سال ۹۸-۹۹ تعداد ۱۲۲۰ نفر ثبت نام و ۳۳۰ نفر از آنها پذیرش شدند و در سال ۹۹-۱۴۰۰ نیز ۸۱۰ نفر برای شرکت در آزمون ورودی حوزه ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱۰ نفر جهت پذیرش در آزمون ورودی قبول شدند. همچنین آمار قبول شدگان سال جاری نیز در دست بررسی است که پس از اعلام نهایی، متعاقبا اعلام می‌گردد.

گزارشی از آمار داوطلبین ورود به حوزه خوزستان در پنج سال گذشته / روند کیفی جایگزین آمار کمّی شده است

وی افزود: آمار فوق نشان می دهد که روند پذیرش داوطلبین ورودی حوزه، سال به سال کیفی تر شده و صرف آمار ثبت‌نامی‌ها در آزمون ورودی، نشان از پویایی حوزه نمی‌دهد! بلکه خروجی های این حوزه مبارکه است که موجب تعالی جامعه می گردد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: روند جذب ورودی‌های حوزه علمیه خوزستان، در حالی انجام شده که ما در این سال‌ها، علاوه بر کرونا، در یک سال نیز به دلیل تغییر در نظام پایه تحصیلی، از یک مقطع، هیچ گونه جذبی انجام ندادیم.

وی افزود: علاوه بر این نیز، هر ساله مراحل پذیرش داوطلبین ورود به حوزه، سخت‌تر و فیلترهای پیش روی داوطلبین به مراتب بیش از سال‌های گذشته شده است؛ چراکه معتقدیم، جوانان ممتاز و نخبه باید وارد حوزه علمیه شوند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه تحولات چشم گیری در عرصه آموزش حوزه علمیه خوزستان صورت گرفته، گفت: بحمدالله روند تحولی امورات آموزشی حوزه علمیه خوزستان، با حمایت حضرت آیت الله اعرافی و معاونین محترم ایشان بوده و مجموعه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نسبت به این مهم، اهتمام و تلاش بسیار زیادی دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه، تحول در حوزه علمیه خوزستان با انتصاب آیت الله موسوی جزایری از سوی رهبر معظم انقلاب، دو چندان شد، گفت: بسیاری از دستاوردهای حوزه علمیه خوزستان، مدیون هدایت‌ها و مدیریت کلان وی بر حوزه علمیه خوزستان است و علاوه بر آن نیز حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان و نائب رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان همواره پشتیبان این تحولات بوده و هستند.

حجت الاسلام موسوی زاده، در پایان اظهارداشت: ان شاءالله تا رسیدن به اهداف عالی حوزه راه بسیار داریم که با کمک مدیران، اساتید و طلاب و عنایت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه به این هدف خواهیم رسید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 1
    بحمدالله از وقتی که آقا سید آمدن در معاونت آموزش، تحولات خیلی خوبی در خوزستان انجام شده خداوند به ایشان جزای خیر عنایت کنند
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      1 1
      حقا و انصافا آسید جعفر موسوی تحولی در عرصه آموزش استان خوزستان ایجاد کردند. ماجورین ان‌شاءالله کثرالله امثالکم
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      1 1
      مستدام باشید جناب موسوی زاده
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    2 1
    به نظرم یکی از اقدامات بسیار مهم در خصوص جذب و پذیرش داوطلبین، همین مسأله گزینش کیفی بود. صرف آمار ثبت نام هیچ تأثیر مثبتی در کارکردهای اجتماعی حوزه نداره تا وقتی ما بتونیم جوون‌های ممتاز و صالح رو وارد حوزه کنیم
  • RO ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    2 1
    از موفقیت حوزه های علمیه خوزستان در ایران بسیار خوشحال هستیم امیدواریم ایران در همه عرصه ها بدرخشد.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 1
    این خیلی خوبه که روی داوطلبین ورود به حوزه اینقدر حساس هستید. ورودی های حوزه باید از هر نظر جامع‌الشرایط باشند
  • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 1
    سلام علیکم.اقای موسوی زاده خداشاهده خیلی پیگیر هستند وانصافا خدا منت گذاشت که ایشان به داد حوزه رسید ان شاءالله تعالی که ثابت قدم بمانند
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    3 1
    آمار از تعداد دوهزارو سیصد رسیده به دوهزار و صد و درسال بعد به هزارو هفتصد و بعد به هزارو دویست و سال گذشته به هشتصد نفر تنزل پیداکرده. آمار ثبتنامی های امسال را هم که نداده اید . من از این تنزل و شیب نزولی را میفهمم. میشه راهنمایی بفرمایید که علتش چیه
    • حسن IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      2 0
      معلوم به خاطر چیه به خاطر نا کارآمدی دولت ها مردم به حوزه بد بین شدن و بچه هاشون رو نمی فرستند در ضمن این ها همه حرف که کیفی جای کمی رو گرفته کسی ثبت نام نمیکنه تعارف که نداریم با خودمون