دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست سران عشایر عرب با حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی

حوزه/ در نشست سران عشایر عرب با حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، مطرح شد که مردم خوزستان ضمن وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی، با وجود همه مشکلات معیشتی که دارند اما خویشتن‌دار بوده و در خط ولایت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست سران عشایر استان خوزستان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد.

در این جلسه، ابتدا جمعی از سران عشایر به بیان نظرات و مطالبات خود پرداخته و تصریح کردند: مردم خوزستان ضمن وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی، با وجود همه مشکلات معیشتی که دارند اما خویشتن‌دار بوده و در خط ولایت هستند.

شیخ سمیر باوی، با بیان اینکه انتظار و مطالبه مردم استان همواره به‌حق است گفت: رسیدگی به مشکلات زیرساختی از جمله این مطالبه‌ها است که باید از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

خوزستان چه در ترسالی و در خشک‌سالی با چالش روبروست

در ادامه قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان، گفت: اقدام رئیس‌جمهوری برای حضور در خوزستان در دومین روز از فعالیت کاری خود، نشان‌دهنده اهتمام و توجه دولت برای رفع مشکلات این استان است.

وی همچنین به چالش‌های خوزستان در زمان پرآبی و کم‌آبی اشاره کرد و گفت: این استان در شرایط پرآبی به دلیل بروز سیلاب با چالش جدی روبه‌رو می‌شود و هم‌زمان با بروز پدیده خشک‌سالی نیز این استان با نوع دیگری از چالش‌ روبه‌رو است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد زیادی از روستاها و شهرهای خوزستان با مشکل تأمین آب شرب روبه‌رو هستند که باید نسبت به تکمیل و تعمیر تجهیزات آب‌رسانی برای بهبود کیفیت آب شرب اقدام کرد.

"ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار" مهم‌ترین مطالبه و خواسته مردم خوزستان است

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه و خواسته مردم استان در شرایط فعلی، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار است، اظهارداشت: در استان خوزستان ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد وجود دارد که با تأمین مالی لازم، پس از تکمیل ۴۰ درصد باقی مانده این طرح‌ها، هزاران فرصت شغلی در خوزستان ایجاد می‌شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در خصوص اشتغال کارگروه‌ها و نشست‌های مختلفی تشکیل شده گفت: انتظار می‌رود دولت جدید در خصوص این مطالبه جدی مردم خوزستان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

از ظرفیت های موجود برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی استفاده می شود

در پایان نیز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان خوزستان خواهد داشت، گفت: به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود می‌تواند در این زمینه بسیار تأثیرگذار باشد؛ لذا به همین منظور فعال شدن شورای برنامه‌ریزی خوزستان نیز باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت‌های صنعتی استان خوزستان معطل است گفت: فعال شدن چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند علاوه بر رونق تولید به فرصت‌های پایدار شغلی منجر گردد؛ لذا این موضوع در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha