یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست سران عشایر عرب با حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی از استاندار خوزستان خواست با همکاری مسئولان منطقه نسبت به ساماندهی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اقدام کند؛ چراکه بهبود شرایط این واحد صنعتی با همکاری و نظارت وزارت صمت دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر جمعه در نشست با سران عشایر استان خوزستان، اظهارداشت: دولت توجه ویژه‌ای به ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان خوزستان خواهد داشت که در این راستا با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود می‌تواند در این زمینه بسیار تأثیرگذار باشد؛ لذا به همین منظور فعال شدن شورای برنامه‌ریزی خوزستان نیز باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا واحدهای صنعتی نیمه فعال نیز باید مورد توجه قرار گیرند؛ همچنین بهره‌برداری از واحدهای تولیدی با ظرفیت‌های مناسب انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، به تکمیل زنجیره تولید ویژه صنایع پتروشیمی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: فعال شدن چنین واحدهای تولیدی می‌تواند گام مؤثری در ایجاد ظرفیت‌های جدید اقتصادی و اشتغال‌زایی برای استان باشد.

استفاده از ظرفیت‌های صنعتی مطعل مانده در خوزستان در اولویت‌های برنامه‌های دولت قرار گرفته است

وی همچنین با بیان اینکه بخشی از ظرفیت‌های صنعتی استان خوزستان معطل است گفت: فعال شدن چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند علاوه بر رونق تولید به فرصت‌های پایدار شغلی منجر گردد؛ لذا این موضوع در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور، با بیان اینکه واحدهای صنعتی مختلفی در استان خوزستان وجود دارد که به دلیل مشکلات پیش آمده نمی‌توانند با تمام ظرفیت فعالیت کنند گفت: این موضوع نیز با کمک ظرفیت‌های اجرایی استان خوزستان قطعاً مورد توجه قرار خواهد گرفت تا مشکلات موجود در واحدهای تولیدی رفع شوند.

استفاده از ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی در خوزستان ضروری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی موجود بین جوانان خوزستان برای تحقق توسعه در این استان ضروری است گفت: استان خوزستان علاوه بر استعدادهای اقتصادی، از نیروی انسانی ارزشمند و کاربردی برخوردار است که استفاده از آن‌ها می‌تواند به رفع مشکلات موجود کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه‌های مادی استان خوزستان از جمله جنگل‌ها و درختان بلوط اشاره کرد و گفت: چنین سرمایه‌هایی باید همواره برای استفاده و بهره‌برداری نسل‌های آینده حفظ شوند علاوه بر این توسعه جنگل‌ها و درختان بلوط منطقه زاگرس امری ضروری است.

لزوم فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی در خوزستان

رئیس‌جمهور، همچنین به اهمیت توسعه صادرات و فعالیت‌های تجاری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بازارچه‌های مرزی در استان خوزستان باید فعال شوند؛ چراکه در معیشت مردم مرزنشین استان تأثیرگذار خواهند بود.

وی افزود: واردات و صادرات نیازمند ساماندهی است که در این صورت قطعاً شاهد توسعه و بهبود روابط تجاری بین دیگر کشورهای همسایه با ایران خواهیم بود.

عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، با تأکید بر اینکه دولت به دنبال ایجاد ثبات در بازار است یادآور شد: در این وضعیت، مردم، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دیگر فعالان اقتصادی می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند و این امر به بهبود شرایط اقتصادی کشور منجر خواهد شد.

وی در ادامه به مطالبات مردم استان خوزستان اشاره کرد و گفت: دولت این خواسته‌ها را با جدیت دنبال خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، به موضوع طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با تلاش‌هایی که شده، تاکنون بخشی از این طرح اجرایی شده اما بخش باقی مانده آن هنوز اجرایی نشده است که قطعاً با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال تکمیل این طرح خواهیم بود.

وی یادآور شد: این طرح برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند در رشد اقتصادی استان خوزستان تأثیرگذار باشد.

رئیس‌جمهور، به موضوع بیماری کرونا در استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: با جدیت باید نسبت به کنترل این بیماری تلاش کرد تا ریشه‌کن شود.

مدیریت منابع آب در استان خوزستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، در خصوص مدیریت منابع آب در استان خوزستان نیز گفت: این مسئله همواره در دوران کم‌آبی و پرآبی برای استان خوزستان مشکلاتی ایجاد کرده است که باید مورد توجه  قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع آب در کشور امری ضروری است افزود: تلاش می‌شود از کمک مردم برای مدیریت منابع آب استفاده شود.

دستور رئیس‌جمهور به استاندار خوزستان برای ساماندهی شرکت نیشکر هفت‌تپه

رئیس‌جمهور، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شرکت نیشکر هفت‌تپه اشاره کرد و گفت: مدتی از صدور حکم در خصوص این شرکت گذشته است و اجرایی شدن آن نیازمند سازوکار لازم از جمله نحوه پرداخت حقوق کارگران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، در پایان سخنان خود، از استاندار خوزستان خواست با همکاری مسئولان منطقه نسبت به ساماندهی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اقدام کند؛ چراکه بهبود شرایط این واحد صنعتی با همکاری و نظارت وزارت صمت دنبال خواهد شد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha