پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاندار خوزستان

حوزه/ سلیمانی دشتکی، گفت: هم‌اکنون تعداد زیادی از روستاها و شهرهای خوزستان با مشکل تأمین آب شرب روبه‌رو هستند که باید نسبت به تکمیل و تعمیر تجهیزات آب‌رسانی برای بهبود کیفیت آب شرب اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان، امروز در نشست عشایر با حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، اظهارداشت: اقدام رئیس‌جمهور برای حضور در خوزستان در دومین روز از فعالیت کاری خود پس از رأی اعتماد مجلس به وزرا، نشان‌دهنده اهتمام و توجه دولت برای رفع مشکلات این استان است.

وی همچنین به چالش‌های خوزستان در زمان پرآبی و کم‌آبی اشاره کرد و گفت: این استان در شرایط پرآبی به دلیل بروز سیلاب با چالش جدی روبه‌رو می‌شود و هم‌زمان با بروز پدیده خشک‌سالی نیز این استان با نوع دیگری از چالش‌ روبه‌رو است.

سلیمانی دشتکی، ادامه داد: هم‌اکنون تعداد زیادی از روستاها و شهرهای خوزستان با مشکل تأمین آب شرب روبه‌رو هستند که باید نسبت به تکمیل و تعمیر تجهیزات آب‌رسانی برای بهبود کیفیت آب شرب اقدام کرد.

استاندار خوزستان، به آسیب‌های وارده به بخش دامداری و کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکل تأمین آب، بخش قابل‌توجهی از کشاورزان و دامداران خوزستان متحمل خسارات زیادی شدند.

وی افزود: با این وجود برای رفع مشکلات خوزستان در زمینه تنش آبی، اعتبارات خوبی از سوی نظام برای این استان تأمین و ابلاغ شد.

سلیمانی دشتکی، در پایان به تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه شبکه‌ آبیاری اشاره کرد و گفت: تأمین منابع مورد نیاز این طرح می‌تواند، به تقویت فعالیت‌های بخش کشاورزی این استان منجر شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha