پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گزارش امام جمعه اهواز از سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، پیرامون سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خوزستان، گفت: گرچه ایشان نسبت به مشکلات خوزستان، مسلط بودند اما بنده ۲۶ مشکل از مشکلات استان خوزستان را به رئیس‌جمهور ارائه کردم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد در جمع عزاداران حسینی شهرستان اهواز ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با اشاره به آیه قرآنی «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ»، اظهارداشت: یکی از بهترین و ارزشمندترین صفات انسانی و الهی "غیرت" است.

وی با اشاره به حدیث «إنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیُورٍ»، ادامه داد: خداوند متعال غیور است و انسان غیور را دوست می‌دارد. چیزهایی که محبوب و مورد علاقه خداوند است، ناموس الهی هستند چون غیرت به معنای پاسداشت از ناموس است یک وقت ناموس کشور، همسر، خواهر و مکتب انسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: صفت غیرت در هر کس باشد خداوند متعال او را دوست می‌دارد ولو غیرمسلمان و در هر کس هم نباشد خداوند متعال نسبت به او غضب می‌کند ولو مسلمان باشد.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که غیرت به سه قسم «ملی، ناموسی و دینی» تقسیم می‌شود، بیان کرد: غیرت ملی یعنی انسان نسبت به ارزش‌ها، افتخارات، پشتوانه فرهنگی و تمدنی ملت خودش که هویت انسان را تشکیل می‌دهد، بی‌تفاوت نباشد.

وی ادامه داد: گذشته از این‌که حاج قاسم، اصحاب و یارانش غیرت ناموسی و دینی دارد، غیرت ملی هم داشتند. کسی غیرت ملی دارد که نسبت به ارزش‌های جامعه خودش بی‌تفاوت نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به مراسم تنفیذ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی و حضور در آن، گفت: رئیس‌جمهور تمام نکاتی که در این مراسم مطرح می‌کردند به یک شکلی به ارزش‌های دینی مستند می‌شد؛ رئیس‌علی دلواری، حاج قاسم سلیمانی، شهدای عزیز، سردار علی هاشمی نمونه‌های غیرت ملی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با بیان این‌که کم نداشتیم افرادی که با تفکر لیبرالیسم و غرب‌گرایی، کشور را دچار مشکل کردند، اظهارداشت: کسی که در مکتب اهل‌بیت(ع) رشد کرده باشد به‌محض اینکه کابینه رأی اعتماد می‌گیرد، روز اول نخستین جلسه را تشکیل می‌دهد و روز دوم نیز از ابتدای صبح در استان پر مشکل خوزستان حضور پیدا می‌کنند و آن‌هم بدون اطلاع قبلی، بنر و تبلیغات و آن‌هم در بین عرب و غیر عرب...

امام جمعه اهواز با اشاره به شنیدن درد مردم از زبان خود آن‌ها توسط رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: دغدغه اول جوانان‌ استان اشتغال است البته به تعبیر رهبر معظم انقلاب اولویت اول کرونا می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان به انجام برنامه‌ریزی عالی برای استان خوزستان اشاره و اظهارداشت: ان‌شاءالله برکات آن را خواهیم دید، ولو سرزده آمدند اما با برنامه آمدند. به‌محض اینکه کابینه تشکیل شد به خوزستان آمدند. مردان الهی چه تعلقی به خوزستان دارند؟ حاج قاسم را یادتان می‌آید؟

وی با اشاره به غیرت "ناموسی" به‌عنوان دومین قسم غیرت، اظهارداشت: وقتی یک نفر مسلمان باشد ناموس دیگری ولو غیرمسلمان باشد برای او حرمت و احترام دارد اما داعشی‌های ملعون و خبیث عمل دیگری را مرتکب شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در شرح گزارش مختصری از سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، گفت: گرچه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی مسلط بودند اما بنده ۲۶ مشکل از مشکلات استان خوزستان را به ایشان ارائه کردم.

وی با اشاره به مسئله "کرونا و مشکلات عدیده آن" به‌عنوان اولویت اول مشکل خوزستان، افزود: برادران و خواهران واقعاً جدی بگیرید. اگر رعایت شود، ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و دورهمی ها مقداری کمتر شود، محال است کسی بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: اولویت‌های دیگر نیز مسائل، آب، فاضلاب، آسفالت، جاده و خیلی از مسائل مطرح شد و مصوباتی خوبی هم به حول و قوه الهی در آن جلسه عزیزان داشتند.

انتهای پیام./۱۰۱۱۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha