پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زیارت

حوزه/ طالبان - طلبه های پشتون زبان مدارس علمیه مکتب فکری دیوبندیه در شمال پاکستان و جنوب افغانستان- در دوقطبی انتخاب حب اهل بیت(ع) و بغض شیعه، تحت تاثیر شاه عبدالعزیز دهلوی (متوفی ۱۲۳۹ق) هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان در نوشتاری به برخی ناگفته ها از طالبان پرداخته و نوشته است:

    

طالبان - طلبه های پشتون زبان مدارس علمیه مکتب فکری دیوبندیه در شمال پاکستان و جنوب افغانستان- در دوقطبی انتخاب حب اهل بیت(ع) و بغض شیعه، تحت تاثیر شاه عبدالعزیز دهلوی (متوفی ۱۲۳۹ق) هستند.

    

دهلوی، نویسنده کتاب های "تحفه اثنی عشریه" در نقد شیعه و سر الشهادتین در بیان اسرار شهادت امام حسن و امام حسین علیهما السلام متردد است.

او در کتاب تحفه اثنی عشریه، به تکفیر شیعه پرداخته، اما محبت خود به اهل بیت(ع) را نیز نشان داده است. درباره این کتاب حقیر هیچ نمی گویم، بلکه عین جملات مقام عظمای ولایت را برای شما نقل می کنم.

    

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مورخ چهار مهر ۱۳۷۰ می فرمایند: «.. اخیراً ... کتاب «تحفه اثنی عشریه» را که کتاب تفرقه‌افکنی است و در حقیقت بر ضد و ذم شیعه و در مدح اهل بیت است، .... منتشر نموده‌اند ...

مرحوم «میرحامد حسین» کتاب «عبقات» را در جوابش نوشت ... یکی از توطئه‌هایی که امروز وجود دارد، جدا کردن شیعه از اهل‌بیت(ع) است ... محتوای «تحفه اثنی عشریه» همین است.

مؤلف، این کتاب را به نام ائمه‌ اثنی عشر اسم‌گذاری کرده و می گوید: «سمّیته تحفه اثنی عشریّه تمسّکا بالأئمّه اثنی عشر». از امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) تا حضرت مهدی (عجّل‌اللَّه‌تعالی فرجه) اسم می آورد؛ ولی می گوید اینها که ائمه‌ ما هستند. ما با این شیعه سر و کار داریم که خودشان را به اینها (اهل بیت) چسبانده‌اند».

    

مقام معظم رهبری در این بیانات تصریح دارند که کتاب تحفه اثنی عشریه، در مدح اهل بیت(ع) و ذم و ضد شیعه است و اصلاً این کتاب نوشته شده است تا بگویند که اهل بیت خوب و شیعه بد است و شیعه هیچ ارتباطی با اهل بیت(ع) ندارند.

    

بر همین اساس است که ایشان تأکید دارند شیعه در جهان اسلام، خود را به عنوان "پیروان اهل بیت" معرفی کند و انتخاب نام مجمع جهانی اهل بیت و تاسیس آن هم به همین منظور بوده و در راستای این اندیشه انجام پذیرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha