یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شاه میوه

 داوران این دوره از مسابقات براساس پیشکسوتی و اصول سنتی انتخاب نشده اند و همه آنان برای حضور در چهل و چهارمین دوره مسابقات باید در آزمون کشوری شرکت می کردند.

غلامرضا شاه میوه داور بخش لحن این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» دراصفهان، اظهار کرد: یکی از تفاوت های عمده این دوره با دوره های قبل مسابقات این است که  داوران در همه مسابقات سراسر کشور  و به تبع اصفهان و شهرستان ها، از یک فیلتر آزمونی گذشته اند. یعنی داوران این دوره از مسابقات براساس پیشکسوتی و اصول سنتی انتخاب نشده اند و برای حضور در چهل و چهارمین دوره از مسابقات حتما باید در آزمون کشوری شرکت می کردند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات اوقاف اصفهان قریب به ۲۰ داور در دو بخش خواهران و برادران مشغول به داور و ارزیابی مستابقین در رشته های مختلف هستند، گفت: نیروهای جوان بسیار خوبی در بخش داوران به بدنه داوری استان پیوسته اند که شایسته تقدیر است.

وی در توضیح سطح متسابقین نسبت به سالهای گذشته، ادامه داد: متاسفانه سطح متسابقین البته به نظر من نسبت به یک دهه قبل، نه سال گذشته، در بخش قرائت و حفظ افت کرده که متاثر از شرایط متعدد چون مشکلات معیشتی و اقتصادی و البته شرایط کرونایی بوده است.

مسئول هیئت داوران چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اصفهان با بیان اینکه البته این افت به میزان ۱۰ الی ۲۰ درصد است، عنوان کرد: تشدید شرایط کرونایی و اعمال محدودیت های شدید در برگزاری جسلسات و محافل قرآنی حضوری و برخط شدن کلاس های آموزشی می تواند از دلایل افت کیفیت باشد.

وی ابراز کرد: از شاخصه های مسابقات اوقاف این است که همه آحاد جامعه می توانند شرکت کنند، لذا قاریان جوان و تازه به صحنه رقابت آمده، باید تلاش کنند سطح  خود را بالاتر از قاریان گذشته کنند تا بتوانند رتبه های برتر را کسب کنند که این مستلزم تلاش بیشترو آموزش بیشتر می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha