دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام قربانی

حوزه/ رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران اولین سیاست این مرکز را حرکت بر مدار برنامه عنوان کرد و گفت: باید در مسیری حرکت کنیم که هیچ مدرسه علمیه ای در سطح کشور نداشته باشیم که خارج از برنامه مدون حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی قربانی در دومین روز نشست مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران که صبح پنج شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۰ در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، به تشریح سیاست ها و فعالیت های مرکز برنامه ریزی و نظارت پرداخت.

وی اولین سیاست مرکز برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه خواهران را حرکت بر مدار برنامه عنوان کرد و اظهار داشت: باید در مسیری حرکت کنیم که هیچ مدرسه علمیه ای در سطح کشور نداشته باشیم که خارج از برنامه مدون حرکت کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که تسهیل گری در امور مدیریت های استانی و مدارس علمیه از دیگر برنامه های این مرکز است، افزود: مدیریت های استانی و مدارس در مسیر تعالی و پیشرفت حرکت می کنند و تلاش ما همیاری و کمک آنها در این مسیر است.

وی «حمایت و تقویت ویژه مدیریت های استانی و مدارس» و «استفاده حداکثری از توان فکری و مدیریتی مدیریت های استانی در برنامه های کلان حوزه های علمیه خواهران» را از دیگر سیاست های دارای اولویت مرکز برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.

حجت الاسلام  قربانی با تأکید بر تشکیل هیئت تخصصی اندیشه ورز مرتبط با مرکز برنامه ریزی و نظارت، ادامه داد: این هیئت می تواند ما را در برنامه ریزی صحیح، دقیق و تخصصی فعالیت ها جهت اجرا در ستاد، مدیریت های استانی و مدارس یاری کند.

وی یکی دیگر از فعالیت های مرکز برنامه ریزی و نظارت را تلاش برای تثبیت قابل قبول کادر مدیریت های استانی و مدارس عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا حد امکان سازمان نفرات کادر مدیریت های استانی و به ویژه مدارس دچار تغییر نشود تا برنامه ها با نظم و هماهنگی بیشتر انجام شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: با کمک همکاران تلاش کردیم اولویت های همه معاونت های مرکز در سال ۱۴۰۰ مشخص شود تا بتوانیم برنامه ریزی دقیق تر و سریع تری نسبت به آن داشته باشیم.

وی با بیان این که تمام تلاش ما بر این است که فعالیت های صفی از ستاد منفک شده و به مدیریت های استانی و مدارس واگذار شود، بیان داشت: با این کار اختیارات مدیریت های استانی در برنامه ریزی و اجرای برنامه ها بیشتر و بهتر خواهد شد.

 حجت الاسلام قربانی «اصلاح ساختار مدیریت های استانی جهت برنامه ریزی و فعالیت بهتر»، «بازنگری شرح وظایف مدیریت های استانی»، «ایجاد فضای برنامه ریزی در استان ها» و «تدوین برش های استانی برنامه ۵ ساله» را از دیگر برنامه های مرکز برنامه ریزی و نظارت عنوان کرد که در مرحله بررسی و اجرا قرار دارد.

وی در پایان با بیان این که امسال برای اولین بار همه مدیریت های استانی صاحب برنامه شدند و سقف اعتبارات براساس برنامه های مشخص شده تعیین شده است، افزود: طبق این برنامه، هر مدیریت استانی و هر مدرسه بر مبنای برنامه های خود اعتبار دریافت می کنند و این اعتبارات متفاوت خواهد بود و برای همه یکسان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha