شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کلید استقلال حوزه را در ایجاد منابع پایدار دانست و گفت: ایجاد منابع پایدار از اصول مهم و حیاتی در حوزه های علمیه خواهران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست مدیرانی استانی که امروز در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت اسلامی و انسانی آزادسازی نیروها و فرصت دادن به افراد است تا وارد میدان شوند و خود را در عرصه مدیریتی نشان دهند.

وی با تأکید بر این که یک مدیر موفق کسی است که از ظرفیت های اطرافیان خود نیز بهره کافی و وافی را ببرد، افزود: اکثر کسانی که در برابر کارهای کوچک اظهار ناتوانی کرده و نمی توانند مدیریت کنند، به این دلیل است که فقط به خودشان نگاه می کنند و توجهی به نیروها و ظرفیت های اطراف خود ندارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود از همه معاونت ها، مدیریت های استانی و کادر مدارس خواست که نسبت به اجرای برنامه ۵ ساله امیدوار باشند و همه تلاش خود را برای اجرای بهتر و دقیق تر این برنامه به کار ببندند.

وی با بیان این که این برنامه آسیب ها و استانداردهای پیش روی حوزه های علمیه خواهران را مشخص و برای آن راهکار ارائه کرده است، ادامه داد: مدیریت های استانی و مدارس برنامه ها و پیشنهادات خود را در جهت اصلاح و اجرای این برنامه ارائه کنند تا کارشناسی و اعمال شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک برنامه خوب و همین طور یک تیم خوب داریم که می توانیم با هماهنگی و برنامه ریزی صحیح و عملکرد میدانی به تمام فعالیت ها و اهداف پیش رو جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین با اشاره به برش های استانی برنامه ۵ ساله، گفت: جا دارد برش های استانی این برنامه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ به صورت سالانه دیده شود تا بتوانیم ضمن بررسی این برش ها، هدفمند و با برنامه حرکت کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد: حوزه علمیه باید بتواند محتوا تولید کرده و به جامعه تزریق کند یعنی تمرکز حوزه بر تولید محتوا باشد تا بتواند مسئله و دغدغه اصلی جامعه را حل کرده و برای آن راهکار ارائه کند.

وی با بیان این که ضروری است در سال جدید تحصیلی برنامه آموزشی به صورت ترکیبی یعنی حضوری و مجازی اجرایی شود، افزود: یکی از راه های اجرای این برنامه مسئله واکسیناسیون کادر و طلاب است، یعنی واکسیناسیون راهی است که کمک می کند نظام آموزشی به سرعت در مدارس مستقر شود و جا دارد این موضوع با مدیریت مستقیم پیگیری و اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در ادامه بحث بورسیه تحصیلی کادر مدارس را همچون بحث ارتقاء اساتید بسیار مهم و رگ حیاتی حوزه های علمیه خواهران دانست و بیان داشت: همه تمهیدات در این مسیر در حال انجام است و می طلبد همه معاونت ها در تحقق این فرآیند همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به این که امسال در بحث پذیرش بسیار خوب درخشیدیم و شاکر تلاش تمام همکاران در این زمینه هستیم، ادامه داد: در این عرصه لازم است ۸ تا ۱۰ ماه در طول سال زمینه سازی های لازم صورت پذیرد و ۲ ماه نیز پذیرش و ثبت نام داشته باشیم تا بتوانیم با جذب ۲ برابری ظرفیت مدارس، افراد مستعد و توانمند را برای تحصیل در حوزه های علمیه خواهران به گزینی و پذیرش کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، کلید استقلال حوزه را ایجاد منابع پایدار عنوان کرد و افزود: بحث موقوفات، خیرین و ... بسیار خوب است ولی ایجاد منابع پایدار از اصول مهم و حیاتی در حوزه های علمیه خواهران است و این مسئله در برنامه ۵ ساله و همین طور افق پیش رو دیده شده است به طوری که در ۵ ساله اول باید ۲۵ درصد تأمین منابع داشته باشیم و آن را با مدیریت صحیح در اختیار هیئت امنای مدارس قرار دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: در تدوین و اجرای برنامه ها، نباید مؤسسان و هیئت امنای مدارس به حاشیه برده شوند و لازم است حمایت های لازم از آنها صورت گیرد و کمک در تصمیم گیری ها انجام شود تا مدارس به نحو احسن اداره شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha