شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین قرآن کریم را جزء کلیدواژه‌های نظام امامت دانست و تصریح کرد: موضوع بسیار مهمی که برای ما سرمایه محسوب می‌شود، قرآن کریم است و که جزء کلیدواژه‌های نظام‌سازی در موضوع امامت به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمّدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: در قرآن دو نظام امامت و ولایت در همسایگی هم قرار دارند و دارای مشترکات زیادی هستند که گاهی تمایزات آن‌ها دیده نمی‌شود.

 وی آغاز بنیان هدایت را اعتقاد به خدا دانست و افزود: ۱۰ آیه مرکزی سوره آل عمران، نظام امامت را به ما نشان می‌دهند و تاکید می‌کند که بنیان هدایت از اعتقاد به خدا آغاز می‌شود و سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خداوند باعث می‌شود انسان در راه دینداری گام بردارد. تقوا به عقل دانایی و به اراده توانایی می‌دهد و اگر بتوانیم این مطلب را در دنیا مطرح کنیم اندیشمندان به دین روی می‌آورند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: نظام امامت اقشار و گروه‌های مختلفی از مردم را شامل می‌شود، ولی در نظام ولایت این موضوع تفاوت دارد، چراکه اولیاء انسان‌های پرورش‌یافته در سامانه خدایی «فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِیُّ» هستند.

امام جمعه قزوین قرآن کریم را جزء کلیدواژه‌های نظام امامت دانست و تصریح کرد: موضوع بسیار مهمی که برای ما سرمایه محسوب می‌شود، قرآن کریم است و که جزء کلیدواژه‌های نظام‌سازی در موضوع امامت به حساب می‌آید.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: سه مورد در قرآن بسیار مورد تاکید قرار گرفته‌اند؛ آیات الهی، سنت الهی و فطرت انسانی که این موارد تبدیل ناپذیر و همواره ثابت هستند و ما باید مصادیق این موارد را دنبال کنیم.

 وی ادامه داد: در روایت داریم که حضور در مسجد جزء عمر انسان به حساب نمی‌آید، مانند شب قدر که خدای متعال نورانیت زمان را به زیبایی برای ما نشان می‌دهد و ما هنوز درکی از این معنا نداریم.

قرآن جزء کلید واژه های نظام سازی امامت است

انتهای خبر /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha