یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ آیت الله علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم با صدور پیامی درگذشت حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت آیت الله علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم در پی درگذشت حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اعیانهم مفقوده و آثارهم فی القلوب موجوده
با کمال تأسف و تأثر خبر ناگوار ارتحال مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید طباطبائی حکیم رضوان الله علیه را دریافت نمودم. فقدان این شخصیت بزرگ در این شرائط خاص شیعه و عراق بسیار دردناک و موجب تأسف فراوان است.
خاندان شامخ این مرجع فقید همواره پشتوانه ای مستحکم برای شیعه و بنیانی استوار برای حفظ هویت و استقلال عراق بوده است و جد بزرگوار ایشان مرجع عظیم الشأن مرحوم آیت الله العظمی سید محسن طباطبائی حکیم اعلی الله مقامه الشریف از جمله بزرگترین فقها و مراجع و استوانه های شیعه در زمان معاصر است که دوران مرجعیت ایشان با حوادثی تند و دردناک برای شیعه و عراق همراه شد و آن مرجع والا مقام پیوسته بر حفظ هویت عراق و استقلال حوزه مقدسه علمیه نجف و تحفظ بر ارزشها و اصالت ها در همه شرائط و با همه ناملائمات و حرکات ناجوانمردانه پای فشرد.
و بیت رفیع ایشان این میراث مظلومیت و پایداری را از ایشان به ارث برد و دهها تن از شخصیات بیت که در میان آنان بزرگانی چون شهید سعید آیت الله سید عبدالصاحب حکیم رضوان الله علیه بودند که می توانستند در آینده  منشأ آثار و برکات فراوانی در عرصه مرجعیت و فقاهت باشند. در قربانگاه ظلم و بیداد نابکاران و مزدوران، قربانی شدند و جان در راه دین و شرف و فضیلت گذاشتند. و این مرجع والامقام در این بیت فقاهت و مرجعیت نشأت یافت و خود به پیروی از اسلاف خویش در این مسیر رنجها کشید و حبس ها و حصرها و مصائب گوناگونی را تحمل نمود و با استقامت تمام در مسند مرجعیت همچنان بر اصالت ها پای فشرد و ارتحال ناباورانه ایشان بحق ثلمه ای بزرگ بر پیکر شیعه و مرجعیت و روحانیت اصیل است.
این مصیبت بزرگ را به محضر وجود اقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء حوزه های علمیه خصوصاً حوزه مقدسه علمیه نجف اشرف که کیان شیعه در عصر حاضر است و مراجع و زعماء این حوزه و استوانه پایدار آن مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی سیستانی متع الله المسلمین بطول بقائه الشریف، جامعه شیعه، بیت رفیع فقاهت و مرجعیت، آقا زادگان معظم اخوان مکرم و همه بستگان و وابستگان خصوصاً جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ریاض حکیم دامت تأییداته که از اساتید برجسته و فضلاء مطرح حوزه مقدسه علمیه قم می باشند تسلیت گفته و علو درجات آن فقید علم و تقوی را از خداوند منان مسئلت دارم و امیدوارم که این بیت شامخ همواره و همچون گذشته به پیروی از اسلاف خویش پرچمدار تحفظ بر ارزشها و اصالت ها در عراق، حوزه های علمیه و جامعه شیعه باشد.
محمد جواد علوی بروجردی
۲۶ محرم الحرام ۱۴۴۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha