شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان

حوزه/ نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان درگذشت آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان درگذشت آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و رئیس هیئت شرعی جنبش امل را به لبنانی ها به خصوص مسلمانان تسلیت گفت.

وی در بیانیه خود با اشاره به اینکه آیت الله قبلان یک شخصیت ملّی بود که تا آخرین لحظه به وحدت کلمه و عمل راستین دعوت کرد، افزود: او یک چراغ ایمانی بود که در راه خداوند و برای اعتلای انسان با موعظه حسنه و عمل راستین تلاش کرد.

رئیس مجلس لبنان ادامه داد: آیت الله قبلان سایه ای از سایه های امام موسی صدر و رفیقی مخلص و وفادار به خط و راه او در اعتدال، همزیستی و مقاومت در برابر محرومیت و اشغالگری بود. آن مرحوم فریاد بلندی در برابر چهره سلطان ظالم بود و در راه خداوند هیچ وقت از سرزنش سرزنشگران نترسید.

نبیه بری این مصیبت را به فرزندان و نزدیکان آیت الله قبلان و به مراجع عظام و امام موسی صدر که [احتمالا] در زندان به سر می برد و به لبنانی ها و تمامی شیعیان صمیمانه تسلیت گفت و از درگاه الهی خواست که آیت الله قبلان را در جوار شهدا و اولیا و صدیقین در بهشت برین جای دهد و با بازماندگان صبر و آرامش عطا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha