دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبیدالله رستمی

حوزه/ دبیر شورای قرآن کردستان گفت: کردستان توانایی راه اندازی بیش از یک هزار حلقه قرآنی خانگی و سنتی دارد را که عملی شدن این مهم بسیاری از نیازهای آموزش در حوزه قرآن را پاسخگو خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امروز در جلسه توجیهی ـ آموزشی مجریان طرح برگزاری حلقه های قرآنی خانگی و سنتی این استان در سخنانی با اشاره به اینکه کردستان از  دیرباز به عنوان کانون قرآن و مذهب شناخته می شد، گفت: مسائل دینی و قرآنی در بین مردم کردستان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

دبیر شورای عالی قرآن کردستان افزود: طبق آخرین آمارهای موجود در حال حاضر ۶۱۲ کانون فرهنگی و هنری فعال در سطح استان کردستان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، موسسات قرآنی استان را ۲۶ مرکز اعلام کرد و گفت: در بحث خانه های نور، بیش از ۳۰۰ خانه نور فعال با ۳۰۰ مربی قرآنی مجرب در سطح استان کردستان مشغول فعالیت هستند.

رستمی ادامه داد استان کردستان توانایی راه اندازی بیش از یک هزار حلقه قرآنی خانگی و سنتی دارد که عملی شدن این مهم بسیاری از نیازهای آموزش در حوزه قرآن را پاسخگو خواهد بود.

دبیر شورای قرآن کردستان تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه ها ما اعزام مربیان قرآنی به محلات حاشیه ای شهر و روستاهای استان است که در این زمینه کارهای زیربنایی بسیار خوبی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان کردستان گفت: کانون های فرهنگی مساجد در بحث مسائل قرآنیی ظرفیت های های بسیار بالایی دارند، بنابراین باید از این ظرفیت ها برای نهادینه سازی قرآن در جامعه استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha