جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اختری در دیدار مفتی اهل سنت لبنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری، به همراه هیئتی با شیخ عبد اللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به همراه هیئتی با شیخ عبد اللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بعد از دیدار گفت: در مراسم تشییع و تدفیین آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان شرکت کرده و مراتب تسلیت امام خامنه ای و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را به تمامی لبنانی ها ابلاغ کردیم. خداوند متعال این مرحوم را مورد رحمت خود قرار داده و در بهشت جای دهد و به تمامی لبنانی ها به ویژه دوستداران وی و امت اسلامی صبر و آرامش عطــــا فرمایــــد.

وی با بیان اینکه با شیخ دریان مفتی اهل سنت لبنان دیدار کرده و درگذشت آیت الله قبلان را تسلیت گفتیم و در خصوص حوادث جاری گفت‌وگو کردیم، گفت: در این دیدار بر ضرورت همکاری میان ایران و لبنان تأکید کردیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه این دیدار اشاره کرد: ایران از زمان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا امروز در کنار لبنان ایستاده و الحمد لله این حمایت و همکاری برای همگی مشهود است.

حجت الاسلام و المسلمین اختری بیان داشت: در این دیدار بر ضرورت همکاری در موضوع وحدت اسلامی و همچنین حمایت و پشتیبانی از مقاومت اسلامی و مقاومت فلسطین در مواجهه با رژیم صهیونیستی و همچنین مسائل ضروری امت اسلامی در شرایط کنونی تأکید کردیم.

وی این دیدار را با برکت توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری میان علما، ملت دو کشور و نهاد های دینی و سیاسی ایران و لبنان مستمر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha