چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین دژکاک از شهر زلزله زده سی سخت

حوزه/ائمه جمعه شیراز و یاسوج در میان زلزله‌زدگان سی‌سخت حضور یافتند و حرف های آن ها را شنیدند و قول پی‌گیری مشکلاتشان را دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سی سخت، زلزله ۲۹ بهمن سال ۹۹ خسارات سنگینی به شهرستان دنا و شهر توریستی سی سخت وارد کرد. در این زلزله تعداد زیادی از منازل مسکونی سی سخت به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شد و تعداد زیادی از واحدها نیز آسیب جدی دیدند که تقریباً این منازل را برای سکونت نامطمئن کرده است.

تا پیش از زلزله مردم شهر توریستی سی سخت در آسایش و رفاه در باغات خود مشغول به کار و تلاش بودند و دغدغه چندانی از بابت بیکاری و مشکلات سخت اقتصادی امروزی نداشتند اما به یک باره زلزله ۲۹ بهمن ورق را برگردانن مردم این شهر دچار خسارت‌های زیاد روحی و روانی و مادی شدند چرا که علاوه بر خسارت های وارده نوع و سبک زندگی آنها را نیز تغییر داد.

مردمی که در منازل مسکونی با متراژ های بزرگ و ویلایی به صورت سنتی روزگار می گذراندند مجبور شدند در کانکس های ۲۰ تا ۳۰ متری روزگار سپری کنند از یک طرف خانه هایشان ویران شده بود و از سوی دیگر باغات و کشاورزی دچار آسیب جدی گردید.

بعد از زلزله سی سخت گروه های جهادی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیروهای بسیج و سپاه به صورت گسترده برای کمک به مردم این شهر اعزام شدند و کمک‌های خوبی برای رفع مشکلات و آلام مردم شهر سی‌سخت داشتند.

در این بین طلاب و روحانیون نقش بسزایی در رفع مشکلات به خصوص در زمینه مشکلات روحی و روانی زلزله زدگان داشتند و اقدامات جهادی فراوانی در سی سخت انجام دادند.

حضور طلاب و روحانیون جهادی در کنار زلزله زدگان یکی از جلوه‌های بارز و انکار ناپذیر در شهرستان دنا بود؛ طلاب و روحانیون جهادگر حاضر در مناطق زلزله زده سی سخت از اقصی نقاط کشور به این منطقه اعزام شدند تا در فعالیت‌های مختلف از جمله طبخ و توزیع غذا، برپایی موکب، آوار برداری، حمل اثاثیه منزل، برپایی چادر و … به زلزله زدگان خدمت کنند.

در همین خصوص حجت الاسلام والمسلمین دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز برای یک روز کاری با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه نماینده ولی‌فقیه در این استان و امام جمعه شهر یاسوج به میان مردم شهر زلزله‌زده سی سخت رفتند تا مشکلات آنها را از نزدیک جویا شوند.

امام جمعه شیراز قبل از آن در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در محل دفتر کار وی به این نکته اشاره کرد که مردم فارس و کهگیلویه و بویراحمد هیچگاه جدا از هم نبودند و همیشه مردم در کنار یکدیگر قرار داشتند و نخبگان استان مراودات زیادی با یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: پیوند های زیادی میان مردم این منطقه وجود دارد و اشتراکات زیادی در زمینه های مختلف دارند و در مواقع ضروری و بحرانی به کمک هم شتافتند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در زلزله سی سخت مردم استان فارس و علما و روحانیون نگران مردم این شهر بودند، افزود: گروه های جهادی از استان فارس به کهگیلویه و بویراحمد رفتند و مردم شهر سی سخت را دریافتند.

سپس نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز خوشحالی از سفر امام جمعه شیراز و دغدغه مندی نسبت به مردم شهر سی سخت، گفت: هر چند کارهای زیادی برای رفع مشکلات مردم سی سخت در شهرستان دنا انجام شده اما مشکلاتی هم وجود دارد که ما را نگران کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هر چند تسهیلات در کمترین زمان ممکن در هیئت دولت تصویب شد اما این تسهیلات ناکافی است و کفاف ساخت منازل را نمی دهد که نگرانی این جانب تاکنون بوده است.

وی گفت: گرانی ها موجب شده که مردم نتوانند خانه های خود را به صورت حداقلی بسازند اگر روزی می توانستند با متر مربعی ۲.۵ تا سه میلیون تومان یک خانه را تکمیل کنند امروز با ۵ تا ۶ میلیون تومان هم نمی‌توان خانه ساخت.

در ادامه  ائمه جمعه شیراز و یاسوج به اتفاق سفری یک روزه به شهر سی سخت داشتند و به میان مردم رفتند و از نزدیک مشکلات آنها را شنیدند و با آنها گفت‌وگو کردند.

حسینی و دژکام به میان مردم رفتند و از مشکلات آنها پرسیدند و مشکلات را به مسئولان استانی انتقال دادند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما نیز پیگیر مشکلات مردم شهر زلزله زده سی سخت هستیم و با مسئولان کشوری برای این مشکلات رایزنی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha