دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 977526
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
مدیر حوزه علمیه خراسان حجت الاسلام و المسلمین عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، چهار ویژگی روزآمدی، کارآمدی، خلاقیت و اخلاص در جلب رضایت الهی و خدمت به جامعه را در راستای تعلیم و تربیتی موثر و سازنده منوط دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان، محور اصلی تعلیم و تربیت در حوزه خراسان را با ویژگی موثر، سازنده و حیات بخش بودن عنوان کرد و افزود: سؤال مهم این است که کدام علم حیات بخش و زندگی ساز است و کدام عمل، آن را برای جامعه به ارمغان می آورد؟

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه از مجموع آیات و روایات استفاده می شود که علمی حیات بخش و زندگی بخش است و معلمی، زندگی را به جامعه هدیه می دهد که از چهار ویژگی روزآمدی، کارآمدی، خلاقیت و اخلاص برخوردار باشد.

وی، روزآمد بودن را این طور توصیف کرد که تمام همت معلم و استاد، پاسخگویی به مسائل مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در باره دومین خصوصیت یعنی نافع بودن و کارآمدی علم، توضیح داد: زمانی این دو ویژگی محقق می شود که ویژگی سوم یعنی خلاقیت و نوآوری باشد.

 مدیر حوزه علمیه خراسان، خصوصیت چهارم را اخلاص برشمرد و ابراز کرد: تمام تلاش علمی، دانشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی یک استاد و طلبه باید در راستای جلب رضایت الهی و خدمت به جامعه باشد.

وی اظهار کرد: با تحقق این چهار ویژگی در ساحت علم، معلم و استاد، تحول مطلوب محقق، و جامعه از تعلیم و تربیتی که حوزه های علمیه دنبال می کنند، بهره مند می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha