سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار صمیمی کارکنان واحد رسانه با تولیت حوزه علمیه مروی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه مروی تهران، فعالیت رسانه ای در حوزه را تبلیغ جایگاه اسلام دانست و بر ضرورت توجه به معنویت در این عرصه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سومین جلسه دوره ای با حضور مدیران و معاونان واحد رسانه حوزه علمیه مروی برگزار شد.

در ابتدای جلسه تولیت مدرسه علمیه مروی تهران از زحمات یکساله حجت الاسلام اسکندری، مدیر واحد رسانه مدرسه تقدیر کرد و در ادامه مدیران و معاونان واحد رسانه به بیان گزارشی از فعالیت های ۹ ماه گذشته پرداختند.

 اهم فعالیت ها:

۱.   ۷۰۰ دقیقه آثار ویدیویی منتشر شده

۲.  ۴۰ پخش زنده اینترنتی

۳.   تولیدات ویدئویی شاخص بیش از ۲۰ عدد

۴.    ۳۵ اثر  متنی، یادداشت علمی و ترجمه

۵.    ۱۰۰ هزار بازدید از محصولات تولید شده

۶.  ۵۰ مورد پشتیبانی رسانه ای معاونت های حوزه علمیه مروی

۷.   همکاری با سایر مراکز از جمله دفتر تبلیغات تهران، حوزه علمیه امام رضا(ع)، مدیریت حوزه تهران،  مرکز مدیریت قم، موسسه صراط مستقیم، خبرگزاری حوزه، مدرسه علمیه معیر و...

۸.   تولید برنامه مهدیه (ویژه ایام فاطمیه) با مشارکت طلاب

۹. ترجمه و تولید پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه و ترجمه آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی

۱۰. پخش زنده افتتاحیه نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی با حضور آیت الله اعرافی

۱۱. تهیه و انتشار برنامه اخلاق رئیس جمهور (ویژه برنامه انتخابات ۱۴۰۰)

۱۲. پخش زنده سخنرانی ایام ماه مبارک رمضان مسجد معیر با بیش از ۲۰.۰۰۰ بازدید شبانه

۱۳. پشتیبانی پخش زنده ۱۲ ساعته تواصی (ویژه برنامه انتخابات ۱۴۰۰)

۱۴. هوشمندسازی برخی مراودات اداری مدرسه علمیه مروی

۱۵. پخش زنده افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه تهران

پس از ارائه گزارش، استاد تحریری ضمن تشکر و قدردانی از زحمات طلاب در واحد رسانه، فعالیت در این عرصه را مصداق تبلیغ دانست و با استناد به آیه ۳۹ سوره مبارکه احزاب، اعطای اجر و پاداش واقعی مبلغان را نزد خداوند متعال دانست و افزود: در راستای تبلیغ باید از ابتدا تا آخر، تکیه گاهمان خدای متعال باشد و انسان نباید در این راستا از موفقیت مأیوس شود، همان طور که شما با یک امیدی وارد این مسیر شدید و با بردباری به اینجا رسیدید و شاید از آن ابتدا تخیل چنین مرحله ای از کار را هم نمی کردید؛ این نکات باید مورد توجه باشد و پشتوانه کارهای آینده بشود.

وی با اشاره به موضوع فعالیت در عرصه رسانه افزود: توجه به این نکته مهم است که شما برای شخص کار نمی کنید، بلکه برای جایگاه اسلام کار می کنید، اگر عنوان مروی هم مطرح می شود، فقط یک نام است و عمده آن پربار شدن جنبه تبلیغی است که این جنبه قطعاً نیاز به پرباری علمی و در راستای آن تهذیب نفس و توجه به معنویات دارد که اگر آن جنبه های معنویت و تکیه به خداوند متعال نباشد، فایده ای برای انسان نخواهد داشت. کما اینکه انبیاء و اولیای الهی (ص) هم با کمترین امکانات شروع کردند و فطرت های خاموش مردم روشن شد و هدایت شدند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: قطعاً رسیدگی به جنبه‌های مادی زندگی لازم است، اما نباید محرک ما مبلغین باشد. در سیستم طلبگی این گونه است و نباید این معنا، محرک ما باشد. البته این بدان معنا نیست که نباید انسان از کمبودها سخن بگوید و به آنها توجهی نداشته باشد؛ حتماً باید همه مسائل سرجای خود باشد و از مواهب مادی تا حد امکان استفاده شود.

استاد تحریری به حفظ جایگاه علم و حیثیت طلبگی طلاب فعال در واحد رسانه نیز اشاره و تصریح کرد: باید برنامه جامعی طراحی شود که فعالیت های مجموعه رسانه، با تحصیل دوستان منافاتی نداشته باشد و کسانی هم که زمینه رشد در این راستا را دارند اصل در کارشان را علمیت و معنویت قرار دهند و تبلیغ نیز در پرتو این دو باشد و طلاب عزیز نیز با این طرز تفکر کنار هم جمع شوند. البته مسئولین مدرسه علمیه مروی نیز در گسترش چنین امر مهمی تا جایی که نیاز و توان باشد مخالفت ندارند؛ ان شاءالله خدای متعال به همه ما کمک کند که بتوانیم در این راستا، حرکت مفید و گسترده داشته باشیم.

اطلاع رسانی حوزوی به معنای تبلیغ جایگاه اسلام است

اطلاع رسانی حوزوی به معنای تبلیغ جایگاه اسلام است

اطلاع رسانی حوزوی به معنای تبلیغ جایگاه اسلام است

اطلاع رسانی حوزوی به معنای تبلیغ جایگاه اسلام است

اطلاع رسانی حوزوی به معنای تبلیغ جایگاه اسلام است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha