شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
واکسیناسیون اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران همدان در حال انجام است

حوزه/ طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز شرط سنی تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال از امروز در خوزستان حذف شده و همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، طی اطلاعیه‌ای به تمامی پایگاه‌های تجمیعی  و مراکز تزریق واکسن اعلام کرده با توجه به ذخیره خوب واکسن در استان محدودیت سنی برای دریافت واکسن وجود ندارد و همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در این خصوص در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در خوزستان تا روز گذشته مجموعاً ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۸ دٌز واکسن در مراکز تزریق واکسن استان تزریق شده است که از این تعداد یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۲۱۸ دُز اولی و ۸۱۷ هزار و ۸۶۰ دُز دومی بوده است.

وی گفت: شهرستان بهبهان با تزریق ۱۵۱ هزار و ۹۰ دُز و پوشش ۶۷.۹ درصدی نوبت اول و ۳۸.۱ درصدی نوبت دوم در صدر شهرستان‌های استان از لحاظ استقبال از واکسیناسیون کرونا قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهارداشت: شهرستان شادگان با ۲۲ هزار و ۵۵۸ واکسن، حمیدیه با مجموع ۱۰ هزار و ۲۱ واکسن، کارون با ۳۱ هزار و ۵۵۷ واکسن کمترین استقبال را از میزان دریافت واکسن کرونا داشته‌اند که لازم است مسئولان این شهرستان‌ها برای ترغیب مردم به واکسن اقدامات بهتری انجام دهند.

وی گفت: خوشبختانه در اهواز هم استقبال خوبی از واکسن شده است به‌طوری‌که در شرق اهواز ۴۰۵ هزار و ۲۷۹ دُز واکسن و در غرب  اهواز هم ۳۲۴ هزار و ۸۷۲ دُز واکسن به مردم تزریق شده است که شامل ۵۸ درصد جامعه هدف در نوبت اول و ۳۳ درصد در نوبت دوم بوده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه این درصد به حد مطلوبی رسیده و بیشتر مردم اهواز در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی گفت: بر اساس آمار موجود جمعیت بالای ۱۸ سال استان سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر می‌باشد که یک میلیون و ۴۸۶ هزار نفر معادل ۴۷ درصد جمعیت استان تاکنون یک دُز واکسن خود را دریافت کرده و امیدواریم با شدت یافتن طرح واکسیناسیون در استان حداکثر تا آخر  آبان به رقم قابل قبولی برای این امر دست یابیم.

دکتر ابول نژادیان در پایان اظهارداشت: خوشبختانه چند روزی است که آمار ابتلا و مرگ و میر در استان کاهشی شده که این نشان می‌دهد واکسیناسیون در قطع زنجیره ابتلای افراد به کرونا بسیار مؤثر است و لذا از همه مردم درخواستی می‌کنیم برای دریافت واکسن به مراکز اعلام شده مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha