پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدير حوزه خراسان و شهردار مشهد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: تعدادی از درس های خارج حوزه علمیه خراسان با رویکرد پاسخگویی مبتنی بر علم در مقوله های اقتصادی، مالی، پزشکی و ... دایر می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در دیدار سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد که در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه خراسان، حوزه اندیشه و عمل است، ابراز کرد: پژوهش به تنهایی اثر ندارد و اصلا مذموم است. بر همین مبناست که آیات و روایات به «علم نافع» برای مردم تعبیر می کنند و در واقع رسالت انبیای الهی نیز از این قرار است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه علم نافع باید روزآمد و کارآمد باشد تا اثر بگذارد، یادآور شد: طبق این مسئله، نمی توان بدون پشتوانه علمی، زیرساخت اندیشه ای و برنامه کلی و کلانِ برگرفته از دانش، کار را پیش برد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید با علم و برنامه، در عرصه های نظام، جامعه و بین الملل نقش ایفا کند، ایجاد قرارگاه های علمی در حوزه خراسان را به منظور پاسخگویی به نیازهای این سه عرصه در کنار توانمندسازی طلاب علوم دینی در زمینه های مختلف عنوان کرد و گفت: تعدادی از درس های خارج حوزه علمیه خراسان با رویکرد پاسخگویی مبتنی بر علم در مقوله های اقتصادی، مالی، پزشکی و ... دایر می باشد.

وی همچنین به بحث رفتار در جامعه اشاره کرد و سه معجزه کتاب آسمانی، اخلاق و الگو و اسوه بودن پیامبر اکرم(ص) در عرصه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را مدنظر قرار داد و گفت: مجموعه این امور یک فرهنگ را تشکیل می دهد که اگر در همه شئون پیاده سازی کنیم، گام عملی مبتنی بر اندیشه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، مسئله مهم را تغییر دقیق و مصداقی فرهنگ و اصلاح رفتار جامعه خواند و ابراز کرد: فرهنگ، مفهومی عام و گسترده دارد که همه ابعاد زندگی را شامل می شود، بنابراین، باید بزرگترین نماد فرهنگی یعنی مضجع منور امام رضا(ع) در شهر مشهد قابل مشاهده و هر کسی از هر سو که وارد این شهر می شود، شاهد فرهنگ رضوی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به رسالت هدایت دینی و سیاسی و خدمت اجتماعی مردم از سوی حوزه علمیه، میدان عمیق و گسترده حوزه شهری را برای فعالیت ها بسیار مناسب دانست و ابراز امیدورای کرد: حرکت تحولی خوبی در فرهنگ رضوی و ارتباطات سازمانی میان حوزه و شهرداری مشهد اتفاق بیفتد که به یک الگو نیز تبدیل شود.

وی اظهار کرد: بحث خدمت در ساحت های مختلفی که مردم به آن نیاز دارند، باید دنبال شود و می بایست با همان رویکرد علمی و اخلاقی، اسوه باشیم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    خاج آقا دروس خاج کجاست؟
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    فعلاً دارن در جلسات مطرحش می کنن نه در کلاس ها این هم همّتی دیگر از حوزه خراسان که بی گدار به آب می زند!!!
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      0 0
      تنگنایی نیست که گدار بخواهد