چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ارجائي شهردار مشهد

حوزه/ شهردار مشهد گفت: هیچ محدودیتی برای تعامل مثبت و سازنده کاری در هیچ ساحتی از سوی شهرداری با حوزه علمیه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، سید عبدالله ارجائی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه همه عناصر فعالیت ها باید با حضرت امام رضا(ع) رابطه و سنخیت داشته باشند، گفت: باید وجه غالب و راهبرد فرهنگی و اجتماعی در بخش انسانی حوزه شهری، سبک زندگی خادم، زائر و مجاور باشد.

وی، مفهوم مجاور را وسیع تر از واژه شهروند دانست و توضیح داد: همسایه، دَین و حقوقی دارد که همشهری ندارد. حد اعلای شهروندی، قانون است اما همسایگی بحثی عمیق است و این مفهوم در همجواری با امام معصوم(ع) موضوعی می باشد که جای بسیاری برای قلم فرسایی و عملکرد دارد.

شهردار مشهد، توسعه مفهوم «خادم» به اصناف و ساحت های مختلف را یادآور شد و از تفاوت گردشگری مذهبی با زیارت که نوعی دعوت از سوی امام معصوم(ع) در منظر عموم به حساب می آید، گفت که به همین علت نیز رفتار با زائر باید متفاوت باشد.

وی، تسری صفات امام رضا(ع) همچون: معین الضعفا و رئوف بودن را موضوع دیگری دانست که در سنخیت داشتن با ایشان باید مدنظر باشد و در میان مردم نهادینه شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: باید این صفات امام در زندگی مردم وارد شود تا سنخیت ایجاد گردد و در واقع مشهدی ها می بایست در ساحت عالم آل محمد(ع)، به این صفات شناخته شوند. بر همین اساس، خط و مشی روزنامه شهرآرا در دو بُعد کشوری و جهانی مشهور کردن مردم مشهد به این ویژگی هاست و به زودی به سه زبان دنیا فعالیت خواهد کرد.

ارجائی ضمن اینکه از حوزه علمیه خراسان خواست به طور عملیاتی در این مباحث ورود داشته باشد، اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای تعامل مثبت و سازنده کاری در هیچ ساحتی از سوی شهرداری با حوزه علمیه وجود ندارد.

وی بر کار علمی دقیق، متقن و سریع با برنامه عملیاتی اجرایی کم هزینه و پرفایده تاکید و ابراز کرد: اولویت بحث جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی می باشد، زیرا برای توسعه شهر به عنوان جهان شهر برکت و اخلاق و معنویت، به این امر نیاز است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha