چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست مسئولین مرکز آموزش های کاربردی حوزه و مؤسسه خانه خورشید

حوزه/ مدیران مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه و مؤسسه فرهنگی خانه خورشید گرد هم آمده و در نشستی به لزوم تدوین تفاهم نامه همکاری میان این دو نهاد آموزشی و فرهنگی تأکید نمودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست مدیران مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه و مؤسسه فرهنگی خانه خورشید در دفتر این مؤسسه برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی وافی مدیر مؤسسه خانه خورشید، ضمن ارائه گزارشی کلی از نحوه تأسیس و عملکرد این مؤسسه تاکنون گفت: مجموعه خانه خورشید که از ۱۶ سال پیش راه اندازی آن پیگیری شده به عنوان یک مؤسسه مادر خواهان تأسیس مؤسساتی در زیرمجموعه خود بوده است.

وی هویت و رسالت های حوزوی مؤسسه خانه خورشید را سرلوحه کار آن دانست و گفت: در حال حاضر از مهمترین برنامه های خانه خورشید تبدیل آن به یک مرکز آموزشی حوزوی، تعامل و همکاری بین این مؤسسه با مجموعه های مختلف حوزه و استفاده از ظرفیت های حمایتی حوزه در جهت فعالیت های هرچه بهتر آن می باشد.

حجت الاسلام وافی تصریح کرد: ما خواستار تنظیم و امضای تفاهم نامه ای مدون بین مؤسسه خانه خورشید و مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه در جهت ارائه خدمات آموزشی جهت مهارت افزایی طلاب و روحانیون هستیم.

حجت الاسلام محمدحسن زنگویی مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه در ادامه این نشست به ایراد سخن پرداخت و ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی مؤسسه خانه خورشید گفت: تاکنون در مجموعه های حوزوی جدا از ساختار سازمانی حوزه اما برآمده از آن شاهد فعالیت هایی هستیم که بسیار اثربخش بوده اند.

وی افزود: مؤسسه خانه خورشید یکی از این مجموعه هاست که می بایست مورد حمایت حوزه نیز واقع شود.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه با بیان اینکه مسیر برای همکاری مجموعه های مختلف فرهنگی با این مرکز باز است گفت: در درختواره دانش های مهارتی یکی از محاسنی که وجود دارد این است که عناوین و تعداد ساعات دوره های مختلف مهارت آموزی بدون انجام فرآیندهای اداری پیچیده قابل تغییر و اصلاح می باشند.

حجت الاسلام زنگویی گفت: صدور حکم تدریس برای مربیان مهارت آموزی در حوزه های علمیه یکی از برنامه های مورد پیگیری ماست که تا هفته آینده به تصویب خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش ستادی مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه در مهارت آموزی به حوزویان اظهار کرد: راه اندازی شعب این مرکز در استان های مختلف کشور یکی از اولویت های کاری مدیریت این مرکز است که این مهم نیازمند همکاری و اعلام آمادگی حوزه های علمیه استان هاست.

شایان ذکر است: تنظیم تفاهم نامه و امضای آن از سوی دو مجموعه، پیگیری صدور مجوز آموزش های کاربردی برای مؤسسه خانه خورشید، برگزاری دوره های مشترک حضوری، راه اندازی دوره های مجازی در سامانه مهارت خانه طلاب و ارتباط رسانه ای دو مجموعه جهت استفاده از امکانات آن ها به صورت مشترک از مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha