چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هیئت انصار ولایت یزد

حوزه/هیئت انصار ولایت یزد پس از دو دهه فعالیت در شهر یزد و استان، پس از محرم امسال مراسم هیئت را از تمرکز در یک مکان خاص به حضور در محله های مختلف شهر تغییر داد.

حجت‌الاسلام مروستی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: بعد از برگزاری مراسم دهه اول محرم ۱۴۰۰ در امامزاده سیدجعفر محمد(ع)، هیئت انصار ولایت یزد تصمیم گرفت جلسات هفتگی و سایر مراسم خود را در اقصی نقاط شهر به صورت پراکنده برگزار کند که با استقبال خوب مخاطبین هیئت و همچنین مردم محلی آن مناطق مواجه شد.

وی، هدف از این اقدام را تبدیل مراکز عمومی به کانون‌های اخلاق و معنویت بیان کرد و گفت: البته این کار نقطه آغازی برای دیگر مراکز فرهنگی خواهد بود که برای ظهور و بروز سایر هیئات و مجموعه‌های فرهنگی در محیط‌های عمومی مثل پارک‌ها، بوستان‌ها و... اقدام کنند.

سخنگوی هیئت انصار ولایت یزد تصریح کرد: توسعه حلقه مخاطبین، محله‌محوری و جذب اقشاری که کمتر با برنامه‌های فرهنگی و جلسات مذهبی آشنایی دارند، از اهداف دیگر این طرح است.

حجت الاسلام مروستی زاده با اشاره به گستره شهری و استانی این هیئت، خاطر نشان کرد: تمرکز هیئت در یک منطقه طبیعتاً بخشی از مردم شهر را که چه بسا اشتیاق حضور در جلسات هیئت را هم دارند، از این فرصت محروم می‌کند؛ لذا هیئت به صورت سیار در مناطق و محلات مختلف شهر که از قبل هدف‌گذاری شده، حضور پیدا می‌کند تا اهالی مناطق مختلف بتوانند از برنامه‌های هیئت در محله خودشان استفاده کنند.

وی با بیان این نکته که هزینه‌ها و زحماتی که برای برنامه‌های سیار هیئت صرف می‌شود، چندین برابر هزینه‌های برنامه‌های ثابت است، گفت: همه اینها (‌جابجایی‌ها، حمل و نقل وسایل، شناسایی مناطق، اخذ مجوزها و هماهنگی با مسئولین مربوطه و...) بار برگزاری مراسم را چند برابر کرده، اما خدام این هیئت با افتخار و با علم به اثر کاری که انجام می‌دهند، این سختی‌ها را به جان خریده‌ و دشواری‌های را تحمل می‌کنند؛ بنابراین امیدواریم اثر مطلوب را داشته باشد.

سخنگوی هیئت انصار ولایت گفت: برنامه سیار هیئت تا ابتدای شروع فصل سرما و تا زمانی که امکان برگزاری مراسم در فضاهای باز باشد، ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، پارک غدیر، پارک آزادگان،  امامزاده سیدجعفر محمد(ع)، مسجد جامع، فضای باز اطراف امامزاده سیدمراد(سیدصحرا)، و ... از  اماکنی بوده‌ که تا به حال هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد در آنها اقدام به برگزاری مراسم کرده است.

ابتکار یکی از هیئت های مذهبی یزد در محله محوری +عکس

ابتکار یکی از هیئت های مذهبی یزد در محله محوری +عکس

ابتکار یکی از هیئت های مذهبی یزد در محله محوری +عکس

ابتکار یکی از هیئت های مذهبی یزد در محله محوری +عکس

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha