دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عراق

حوزه/ کتائب حزب الله طی بیانیه ای با اشاره به تحولات شمال عراق و برگزاری نشستی در اربیل عادی سازی با رژیم غاصب قدس را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بعد از ظهر روز جمعه نشستی در اربیل با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از سران عشایر عراق برگزار  و در آن، موضوع عادی سازی روابط بین این کشور و اسرائیل مطرح شد. این موضوع با مخالفت و محکومیت شدید از سوی محافل رسمی و غیر رسمی عراق مواجه شد.

این نشست در حالی در اربیل برگزار شد که طی روزهای اخیر گروه های تروریستی تحرکاتی در مناطق مرزی کردستان عراق داشته اند که از سوی جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع فرماندهان ارشد نظامی ایران روبرو شده است.

در همین راستا بسیاری از گروه های مقاومت اسلامی و رهبران احزاب مقاومت و حتی شخصیت های سیاسی عراق همچون  الحلبوسی رئیس پارلمان عراق با این اقدام خطرناک مخالفت نمودند.

در بیانیه کتائب حزب الله عراق در این باره آمده است: شمال عراق به پناهگاهی امن برای عوامل و توطئه گران علیه دولت و کانون اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا تبدیل شده است. ادوات و عوامل رژیم صهیونیستی در راستای ترویج عادی سازی روابط با رژیم غاصب در اقدامی مغایر با قانون اساسی عراق حرکت کرده اند که نمی توان در قبال آن سکوت کرد.

 روند مشکوک عادی سازی که توسط امارات متحده عربی و عربستان سعودی پشتیبانی می شود در این منطقه در جریان است و این دو کشور تلاش می کنند تا عادی سازی با رژیم صهیونیستی را  بین ملت های عرب بازاریابی کنند تا ملت های بیشتری را به این اقدام جنایتکارانه وارد کنند.

در این بیانیه بر ضرورت ادامه عملیات علیه مراکز صهیونیستی-آمریکایی در این مناطق در راستای حفظ امنیت عراق و از بین بردن فرصت خائنان سازشکار تاکید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha