جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تودیع و معارفه

حوزه/ وزیر کشور در تودیع و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک مسئول در جمهوری اسلامی باید به گونه ای کار کند که همه از رفتن او ناراحت باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، عصر سه شنبه مراسم تودیع استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد «حسین کلانتری» و معارفه استاندار جدید«علی احمد زاده» با حضور  وزیر کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

در این آیین، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شورای اداری، شورای تأمین و فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمع زیادی از چهره‌های سیاسی و اجتماعی استان حضور داشتند.

 تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم گفت: آقای کلانتری انسان مومن و دینداری بود و تلاش زیادی در مقابله با کرونا و زلزله سی سخت داشت.

امام جمعه یاسوج افزود: برای آقای احمدزاده استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد نیز آرزوی موفقیت داریم و همه باید از او حمایت کنیم؛ قطعاً ایشان هم شناخت خوبی از استان دارد. استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی دارد و باید این ظرفیت‌ها به نفع مردم شکوفا شود.

وی ادامه داد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد پایبندی خودشان را همواره به نظام اسلامی نشان داده‌اند و در مقابل نظام سلطه ایستادند و همواره در مقابل استکبار ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشوری که قبل از نظام اسلامی ذلیل بود و زیر پای کشورهای مستکبر له می‌شد الان به برکت نظام اسلامی با شکوه و عظمت ایستاده است.

وی در ادامه با آرزوی موفقیت برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: زیرساخت‌های خوبی در این استان فراهم شده است اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

هر جا نیاز باشد مجمع نمایندگان آماده همکاری است

مهدی روشنفکر، نماینده بویراحمد، دنا و مارگون هم در این مراسم با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی برای توجه به توانمندی های کهگیلویه و بویراحمد و انتخاب استاندار بومی، گفت: حسین کلانتری در دو سال گذشته شبانه روز پای کار بود و مدیریتی انسانی و اخلاقی در اذهان مردم به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به همکاری نزدیک احمدزاده با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و اینکه می تواند سبب حل مشکلات این استان شود، گفت: استان دارای مواهب الهی و طبیعت بکر است و ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد، اما در محرمیت رتبه سوم کشور هستیم.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون با بیان اینکه تعامل خوبی بین نمایندگان برقرار است و در مدیریت استان، کنار استاندار خواهیم بود، خطاب به وزیر کشور گفت: استان در دامنه زاگرس قرار گرفته است اما در سالیان گذشته چندین هکتار از این جنگلها در آتش سوخت بنابراین به چندین فروند بالگرد نیاز داریم همچنین در سال گذشته زلزله ای در شهرستان دنا رخ داد و شرایط به سمت فصل سرد سال پیش می رود بنابراین تقاضا افزایش تسهیلات را داریم.

استاندار همه استان را با یک چشم نگاه کند

نماینده گچساران و باشت هم در این جلسه  گفت: آقای وزیر کشور و آقای استاندار هیچ بهانه برای مجلس انقلابی و قوه قضایی برای کار نکردن وجود ندارد، ما کسانی بودیم که معتقد بودیم مجلس قبل، ظرف ۲۰ دقیقه برجام را تصویب کرد اما مجلس فعلی یک دست انقلابی است بنابراین مردم رصد می کنند که این سه قوه چه اقدامی برای مردم انجام خواهند داد.

ناصر حسینی با بیان اینکه با دوستانی که از تفکر و دایره انقلاب خارج شوند، تعارف نداریم، گفت: وکیل دوله از جنس انقلاب نباشیم و اگر دوستان انقلابی به خوبی با مردم عمل‌نکردند با آنها تعارف نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استاندار مستقل است و حرف ها را می شوند و اما آنگونه که تشخیص دهد عمل‌ می کند، گفت: نمانیدگان کار قانون گذاری دارند و مسایل به ما منعکس می شود ما وظیفه قانون گذاری داریم اما مسئول رسیدیگی به آب و نان مردم را در تمام ادارات را داریم و استاندار را کمک خواهیم کرد .

دختران مظلوم دیشموک به سمتی می‌روند که خواسته آنها نیست

حجت الاسلام محمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس هم گفت: امروز اگر شاهد عزت دنیای اسلام هستیم به دلیل هفته دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نمایندگان تلاش ، خداترسی ، معیار و میزان و ارادت کلانتری به رهبر انقلاب را مشاهده کردند و با تمام توان برای استان تلاش و کوتاهی نکردند.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: مردم شهرستان بهمئی در دمای ۵۰ درجه سانتی گراد با مشکل کم آبی مواجه هستند.

وی خطاب به استاندار جدید گفت: از خداوند برای یاری شما مدد می جویم و با توجه به روحیه و صفای باطن شما در میدان جهاد و مبارزه با محرومیت و محدودیت استان طبق خواست مردم و رهبر انقلاب درخشش داشته باشید در این میدان کار سختی خواهی داشت.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عنوان کرد: دختران مظلوم دیشموک به سمتی می‌روند که خواسته آنها نیست. 

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ تصریح کرد: امروز هر سه قوا دست به دست هم داده‌اند و آمده‌اند که به مردم بگویند؛ نگران نباشید که مشکلات یکی یکی رفع شود. مردم به دولت عدالت محور آقای رئیسی امیدوار هستند. امیدوارم، شاهد تعامل و همکاری باشیم و آقای استاندار را تنها نگذاریم.

موحد خطاب به وزیر کشور افزود: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان به دلیل حضور رزمندگان در جبهه های جنگ است و مردم استان در عملیات پد خندق خون ریخته و عزت آفریدند وسبب ذلت دشمن شدند و این افتخار برای مردم استان به یادگار ماند.

وی گفت: آقای وزیر کشور، سرباز شما یعنی استاندار نیاز به همکاری و همراهی دارد.

موحد با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای استان سبب عبور از محرومیت می شود، عنوان کرد: نیروهای از استان روزی سرنوشت جنگ را رقم زدند و امروز می توانند در عرصه خدمت و دولت انقلابی برای اجرای عدالت از آنها استفاده کرد.  

قلب من با مردم کهگیلویه و بویراحمد است

کلانتری، استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه قلب من با مردم استان است، گفت: استان دارای ظرفیت های فراوان است و توانمندی های آن باید در کشور دیده شود.

 استاندار سابق ادامه داد: خدمات انجام گرفته وظیفه بود و بدهکار کارهای انجام نگرفته هستیم؛ برای خدمت شب ها به صبح سپری شد؛ کرونا، آتش سوزی، زلزله، انتخابات موضوعات مختلف را بررسی کردیم.

کلانتری به تلاش ارگان ها نهادها و سازمان های مختلف استان اشاره کرد و گفت: استان دارای ظرفیت های فراوان است و توانمندی های آن باید در کشور دیده شود.

وی با تشکر از خدمات و تلاش های مدیران استان، ادامه داد: استان در کاهش نرخ بیکاری، جذب اعتبارات ۲۰۰ درصدی، سند توسعه جز استان های برتر بود.

کلانتری با بیان اینکه به فکر مردم استان خواهم بود، گفت: ۲ سال شورای تامین استان شورای تامین نمونه در کشور شد.

استان نیازمند مدیران جهادی و پای کار است

علی احمد زاده، استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه خداوند را شاکریم که رئیس جمهوری مردمی به من روستا زاده اعتماد و بنده را به عنوان خادم مردم انتخاب کرد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد سرآمد شجاعت، دلیری و شهامت است و مردمانش سر تسلیم در برابر دشمن فرود نیاورده، اما تسلیم امر ولایت و امامت هستند.

وی با اشاره به اینکه در یک دوره چهار ساله می‌توان کهگیلویه و بویراحمد را به یک استان با رونق تبدیل کرد گفت: استان نیازمند مدیران جهادی و پای کار است.

استاندار جدید با گرامی داشت یاد و نام آیت الله ملک حسینی و آیت الله آ میراحمد تقوی، به رشادت‌های شهید اورنگ در جبهه مبارزه با داعش اشاره و تاکید کرد: شهید اورنگ تک تیراندازی بود که بعد از ناکام گذاشتن تک‌تیراندازهای دشمن به فیض شهادت نائل آمد.

احمد زاده گفت: به همه مردم پیشنهاد می‌دهم برای پیشرفت استان کمک کار بنده باشند تا با همکاری یک دیگر مشکلات استان را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد جمعیت استان جوان هستند، افزود: شهرستان‌های استان دارای منابع کشاورزی، نفتی، آب و خاک است، اما بسیاری از مردم فقیر و ناتوان هستند و راه زندگی و پیشرفت همه ما اتکا به توانایی‌ها و همکاری برای استفاده از منابع استان برای پیشرفت استان است.

وی به ظرفیت‌های استان و منابع طبیعی آن اشاره کرد و ادامه داد: در یک دوره چهار ساله می‌توان استان را به یک استان با رونق تبدیل کرد.

احمد زاده با اذعان به اینکه استان دارای نیروهایی شایسته‌ای است، اما نیروهای جهادی باید روی کار باشند، گفت: نیروهای پای کار، جهادی، دلسوز مردمی بودن، باور و عقیده‌مند به ظرفیت‌های استان، در استان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی خود را متعلق به مناطق مختلف استان دانست و اظهار کرد: از شهرداران و شورای شهر می‌خواهم برای زیباسازی شهرها تلاش کنند.

منتظر نباشیم کفار دست ما را بگیرند

احمد وحیدی، وزیر کشور هم در این جلسه گفت: همه از کلانتری استاندار سابق تعریف و تمجید کردند؛ یک مسئول در جمهوری اسلامی باید اینگونه باشد یعنی همه از رفتن او ناراحت باشند، لذا اظهار نظرها نشان داد کلانتری فرد شایسته‌ای بوده و هست.

وزیر کشور به ویژگی‌های استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: احمدزاده واجد ویژگی‌های بسیار ارزشمندی است علاوه بر اینکه ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی دارد در منصب‌های مختلفی خدمت کرده و به مسائل حوزه اجرا و قضایی آشنایی دارد و امید می‌رود با همکاری همه مردم و مسئولان مشکلات این استان رفع شود.

وی بر تلاش صادقانه و مخلصانه همه خدمتگزاران نظام تاکید کرد و گفت: خداوند به چنین تلاشی اجر می‌دهد. تک تک ما مسئول هستیم و همه ما در این مسئولیت‌ها امتحان می‌شویم که آیا به خوبی به وظیفه‌مان عمل کرده‌ام؟

وزیر کشور بیان کرد: دولت مسئول و خدمتگزار است؛ دولت با تمام وجود باید در خدمت مردم باشد، اما آیا این کافی است؟ همه باید در میدان حضور داشته باشند. اگر مشکلات اجتماعی باید حل و فصل شود همه باید در قبال آن احساس مسئولیت کنیم.

وحیدی عنوان کرد: یکی از اشکالاتی که مشاهده می‌شود اینکه احساس می‌شود مردم یک طرف و دولت و مجلس یک طرف دیگر ایستاده‌اند؛ دولت زمانی دولت است که بخشی از مردم باشد.

وی با طرح این سوال که آیا برای رفع مسائل اجتماعی، فرهنگی و  پیشرفت فرهنگ کار دور هم جمع شدیم؟، گفت: آنچه رشد و توسعه ایجاد می‌کند پول نیست بلکه فرهنگ است.

وحیدی بیان کرد: فرهنگ فروش نفت که یک آسیب است و رهبری هم بارها تذکر داده اند، موجب شده فرهنگ و نوع نگاه به کار دچار مشکل شود. این را باید اصلاح و حل کنیم خیلی از کشورها این منابع زیرزمینی را ندارند اما چون فرهنگ را در خود ایجاد کرده‌اند منابع را می‌آفریند.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما مردم و همین منابع طبیعی مثل کوه‌ها است، گفت: جوان‌ها باید بدانند ابتکار، فکر و خلاقیت آنها مهم است، اگر همین ظرفیت‌ در استان جمع شود کهگیلویه و بویراحمد نه تنها نیازی به کمک تهران ندارد بلکه به تهران هم کمک خواهد کرد.این استان مملو از ثروت است.

وی با اشاره به سخنان روز اربعین مقام معظم رهبری گفت: رهبری بارها تذکر دادند که افراد به جای کار به هم تهمت نزنند و فضا را مغشوش و ابهام‌آور نکنند، همه این موارد مردود است اگر فرهنگ را بتوانیم خالی از این شائبه‌ها و حرف‌هایی که تفرقه و مسائل مختلفی درپی دارد و با مکتب اهل بیت نمی‌سازد همه به قدرت عظیم ما پی می‌برند. با همین قدرت هر کمبود و نداشته‌ای را می‌توان جبران کرد.

وحیدی عنوان کرد: امروز نظام در جایگاه بسیار ارزشمندی به لحاظ احساس ملی ایستاده است؛ احساس غرور و افتخار علی‌رغم همه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن داریم.

وزیر کشور گفت: دشمن ایام انتخابات چقدر تلاش کرد اگر شما به آقای رئیسی رای بدهید جنگ می‌شود و دنیا با ایران کار نخواهد کرد و این نوع تبلیغات بی‌خود و بی‌ربط، اما دیدید بلافاصله پس از انتخاب آقای رئیسی همین شانگهای در مقابل ایران تواضع کرد.

وی بیان کرد: از سال ۲۰۰۸ و نزدیک به ۱۲ سال تلاش می‌کردیم درپیمان شانگهای عضو شویم، اما نپذیرفتند و دیدید بعد از انتخاب آقای رئیسی ما عضو دائم شانگهای شدیم، چرا که وقتی عزت به صحنه می‌آیند دیگران تکریم می‌کنند.

وزیر کشور ادامه داد: غرب چقدر تهدید کرد، این تهدیدها به کجا رسید؟ فکر می‌کردند با تهدید ملت سازش می‌کند. تصور می‌کردند با انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی فشار بر ملت بیشتر می‌شود، اما دیدید ملت جواب رد داد و در جواب درست ملت به انتخاب آقای رئیسی می‌بینید موضع آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در مقابل ما ضعیف‌تر از موضع قبل از انتخاب ایشان شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: هر جا ایستادگی و خود را بی‌نیاز از دیگران نشان دادیم، موفق بودیم، البته این باور عمیق باید در دل ما جای بگیرد که با توان خودمان می‌توانیم راه‌های نرفته را طی کنیم نیازی هم نداریم که نگاهمان به جای دیگر و کشورهای دیگری باشد.

وی عنوان کرد: نیازی نداریم کفار برای ما کاری انجام دهند، نگاه به کفار کفرآمیز است، ما مسلمان و شیعه اباعبدالله(ع) نباید منتظر باشیم که کفار دست ما را بگیرند، این همان اشتباه بزرگ و مسیر انحرافی است.

در این آیین از خدمات حسین کلانتری استاندار سابق قدردانی و سید علی احمدزاده رسماً به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم معرفی شد.

احمدزاده بعد از سید مسعود حسینی و همچنین سید موسی خادمی سومین استاندار بومی کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شکل‌گیری این استان تاکنون است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha