جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین، حوزه علمیه را جلو دار خدمات اجتماعی دانست و گفت: زمانی، کمتر کسی جرأت تغسیل اموات کرونایی را داشت؛ طلاب حوزه خودشان را با خطر روبرو کردند، ولی کارشان را درست انجام دادند و افتخار آفرینی کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در جلسه مدیران مدارس علمیه استان قزوین با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، گفت: خدا را شاکریم در این دوره تحوّلات ارزشمندی در کشور اتفاق افتاده است و دولت و مجلسی همسو و حوزه علمیه منطبق با چشم‌اندازهای نظام مقدس در حال پیشرفت هستند و همچنین مقاومت اسلامی که همه سرمایه معنوی و جهت‌گیری‌هایش می‌باید از حوزه علمیه باشد، نیز دیده می‌شود.

وی، حوزه علمیه قزوین را پیشگام امر تحقیق و پژوهش در کشور دانست و تاکید کرد: پیش از راه‌اندازی معاونت پژوهش و تحقیقات در حوزه علمیه قم، این دغدغه در حوزه علمیه قزوین وجود داشت و فعالیت‌های جدی و بانشاطی در آن دوره انجام شد و به مرور زمان حوزه قزوین پیشرفت داشته  و  می‌توان گفت ده سال پیش، این هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین دست‌اندرکاران وجود نداشت؛ بنابراین حوزه علمیه قزوین با سرعت خوبی روبه‌جلو حرکت کرده است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد:  انسجام خوبی در حوزه قزوین وجود دارد و همانند حوزه علمیه قم، که جناحی و فرقه‌ای بودن به آن نمی‌چسبد، الحمدلله حوزه علمیه قزوین نیز همین‌طور است و ضمن این‌که باید از اندیشه‌های بزرگان و عالمان بهره مند و بیشتر مراقب این موضوع باشیم.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌توانند بر روی پشتیبانی حوزه علمیه قزوین حساب باز کنند و این موضوع در اظهارات امروز رئیس محترم قوه قضائیه و مسئولان استانی کاملا مشخص بود، برای حوزه جایگاه بالایی قائل هستند و خودشان را به پشتیبانی حوزه نیازمند می‌دانند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، حوزه علمیه را جلودار خدمات اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: زمانی کمتر کسی جرأت تغسیل اموات کرونایی را داشت؛ طلاب حوزه خودشان را با خطر روبرو کردند، ولی کارشان را درست انجام دادند و افتخار آفرینی کردند که مسئولان به‌خاطر این موضوع قدردان حوزه علمیه هستند. مرحوم حجت‌الاسلام سید ضیاء هاشمی امام جمعه فقید آوج که از مخلص‌ترین روحانیون حوزه قزوین و برکت منطقه خودشان بود، خدمات زیادی در حوزه بحران کرونا به مردم انجام داد و حتی محل زندگی خودش را وقف حوزه کرد.

وی تلاش، همفکری و جلسات هم‌افزایی را نیاز حرکت روبه جلوی حوزه قزوین دانست و بیان کرد: در حرکت روبه جلوی حوزه علمیه، دلسوزی، صداقت و پیوستگی بیشتر دلها به یکدیگر را به شدت نیاز داریم و امیدواریم با مدیریت حضرتعالی و توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بتوانیم مطالبات ایشان را در رگ و ریشه حوزه بیشتر از گذشته به جریان بیندازیم.

حوزه علمیه جلودار خدمات اجتماعی است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha