شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیدمجتبی حسینی

حوزه/ آیت الله سیدمجتبی حسینی گفت: علامه حسن زاده آملی اهل تظاهر نبود، شاید عامه مردم آن قدر اطلاعات از ایشان نداشتند، ولی خواص علامه را به خوبی می شناختند و برای ایشان قدر و منزلت خاصی قائل بودند.

آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، درباره شخصیت علمی علامه حسن زاده آملی، گفت: ایشان از تقوای بالا و معنویت خاصی برخوردار بود، کوشش بسیار زیادی در تحصیل علم غیر از فقه و اصولی که متداول تمام فضلای حوزه است، انجام دادند و در علوم مختلف مانند ریاضیات، نجوم، هیئت، و ... تخصص داشتند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: چنین حالتی که انسان بتواند مجموعه علوم را جمع کند مسئله مهمی است و آن وقت در برخی علوم هم صاحب نظر باشند طبعاً وجود ایشان یک سرمایه عظیم به حساب می آمد .

وی افزود: شخصیتی که با این خصوصیات و ویژگی ها است، تقوای خیلی خوبی دارد، استاد اخلاق و تربیت، و واجد علوم متنوع و مختلفی است و با کمال تواضع و سادگی زندگی می کند و یک عزت و اعتباری برای حوزه علمیه است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی شاگردان زیادی تربیت کرد و برخی از این افراد دارای استعداد ویژه ای هستند، افزود: ایشان اهل تظاهر نبود، شاید عامه مردم آن قدر اطلاعات از ایشان نداشتند، ولی خواص علامه را به خوبی می شناختند و برای ایشان قدر و منزلت خاصی قائل بودند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق اظهار کرد: در حوزه علمیه افرادی داریم که حاذق و تحصیلات خوبی دارند و در فقه و اصول صاحب نظر هستند،  ولی در عین حال در سایر علوم اطلاعات کمی دارند. جامعیت علامه حسن زاده آملی مسئله مهمی بود که همه از استعداد و معلومات ایشان می گفتند.

 وی افزود: میراث علمی علامه حسن زاده آملی می تواند سرمایه ای برای حوزه های علمیه باشد و همان طور که مقام معظم رهبری درباره آیت الله حسن زاده آملی بیان کردند  مثل ایشان کمتر در جامعه پیدا می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha