پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مهدی عرب پور

حوزه/ خطیب جمعه کرمان گفت: انتظار مردم از دولت این است که با نظارت بیشتر دست واسطه ها و سودجویان را از بازار و روند افزایش قیمت کالاها قطع کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با قدردانی از دولت خدمت گزار که در زمانی کوتاه، خدمات ارزنده ای را برای مردم انجام داده است افزود: تسریع در روند واکسیناسیون کرونا، سفرهای استانی و دیدارهای مردمی که نشان از مردمی بودن دولت است از جمله خدمات انجام شده دولت سیزدهم در این دوره کوتاه بوده است. 

وی با بیان اینکه بعد از کنترل ویروس کرونا، مسئله معیشت و سفره مردم در دستور کار دولت است اظهار داشت: انتظار مردم از دولت این است که این مشکل را همچون مسئله واکسیناسیون با دقت انجام دهد و دست دلالان و سودجویان را با نظارت بیشتر بر قیمت ها در بازار قطع کنند. 

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی در یک یا ۲ روز امکان پذیر نیست بلکه اگر بخواهیم آثار آن‌ها را ببینیم یک سال طول می کشد خاطرنشان کرد: انتطار می رود با همت و عملکرد جهادی دولت جلوی افزایش قیمت ها در بازار گرفته شود تا شاهد پیشرفت دولت و نشاط جامعه باشیم. 

حجت الاسلام عرب پور با تبریک آغاز حلول ماه ربیع الاول گفت: از همه هیات ها که برنامه های مذهبی را در ماه محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کردند؛ قدردانی کرد. 

وی ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: گذشتگان ما بانیان خیری در امور وقف بوده اند و این مهم باید برای آیندگان تداوم یابد و مسئله مهمی است.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه سرآغاز تشکیل حکومت بزرگ اسلامی است تصریح کرد: در واقع تشکیل حکومت اسلامی در مدینه موجب شد که پیامبر اکرم (ص) بتواند با کمال آرامش به کمک یاران خود دین اسلام را در میان مردم تبلیغ کند و مردم یکی بعد از دیگری دین مبین اسلام را قبول می کردند.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به غیرت در دین مبین اسلام افزود: براساس فرمایش حضرت علی (ع) پیغمبر هیچگاه برای مال دنیا عصبانی نمی شد اما برای احقاق حق عصبانی می‌شد و این عصبانیت با قرار گرفتن حق در جای خودش آرام می‌گرفت. 

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه مسلمانان باید نسبت به اهانت و جسارتی که به دین، پیغمبر و قرآن کریم می‌شود؛ دفاع کنند تصریح کرد: غیرت ما نباید اجازه دهد از کنار اهانت و جسارتی که به مقدسات ما می شود؛ بگذریم. 

وی با اشاره به رعایت تقوای الهی افزود: مال، ثروت، قدرت و سمت برای آخرت تاثیرگذار نیست بلکه تقوا بهترین زاد و توشه برای سفر آخرت است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha