پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: وقف مخصوص افراد متمکن نیست بلکه همه می‌توانند در آن قدم بگذارند و مسئولان باید زمینه حضور همه اقشار را برای تحقق این امر مهم دینی فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، در نمازجمعه این هفته شهرستان گرگان اظهارداشت: وقفت خدمتی به دین و راه خدا و همچنین کمک و خدمت به خلق خداست.

امام جمعه گرگان گفت: بخشی از وقف در واقع برای ترویج و تبلیغ دین است و بخش دیگر برای خدماتی از قبیل ساخت خانه، مسجد، مدرسه، داروخانه، بیمارستان و غیره در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که تمکن مالی ندارند، می‌توانند با همدیگر روی هم گذاشتن حداقل توان خود، دریایی از کمک‌ها جمع‌آوری خواهد شد و می‌توان خدمتی ارائه کرد.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ماه ربیع‌الاول خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص)، بعد از ۱۳ سال مشقت و سختی با وحی از سوی جبرئیل و آماده بودن شرایط در مدینه، به سمت مدینه هجرت کردند.

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: جانشین شدن حضرت علی(ع) در بستر به جای پیامبر (ص) مساله‌ای است که بزرگان شیعه و سنی به آن اذعان دارند و در کتاب‌ها و آثار خود از این مساله نام برده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: حضرت علی (ع) با آن که خطرناک بودن آن شرایط را می‌دانستند، برای هموار کردن راه اسلام حاضر شدن جانش را به خطر بیندازد.

آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا همه اهل هجرت باشیم و از نَفس و خانه نفس خود به سوی خدا هجرت کنیم که همه گرفتاری ما از خانه نفس است.

امام جمعه گرگان در خطبه اول با بیان این که اگر ۲ مسلمان سه روز با هم قهر باشند، از اسلام خارج می‌شوند، گفت: این مهم نشان دهنده اهمیت اخوت و برادری بین مسلمانان و مومنین دارد و حتی تاکید شده اگر یکی از طرفین برای آشتی و حل مساله پا پیش بگذارد، فردای قیامت جلوتر از همه وارد بهشت خواهد شد.

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: امروز دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان، از راه‌های گوناگون و پیچیده در قالب دوستی با هدف ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مومنین وارد می‌شوند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن تلاش برای ایجاد جنگ و دعوا بین مسلمانان دارد و باید مواظب باشیم گرفتار دام پهن شده که زمینه شادی و خوشحالی آنها را فراهم می‌کند، نشویم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha