جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز

 حوزه / رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت:  نماز کلید پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و منشأ خیرها و کمال و راهی برای رسیدن جامعه به سعادت است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی، صبح امروز در جلسه ای با دست اندرکاران امور پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به ارزش و اهمیت و نقش نماز در سعادت و رستگاری و عاقبت به خیری انسان ها، باید ترویج فرهنگ نماز به‌ عنوان یک فریضه انسان ساز و تعیین کننده در سلامت اجتماعی جامعه در اولویت برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: نماز مایه خیر و برکت و راه پیشبرد اهداف بشر است، چرا که اگر ما به تنهایی خودمان بتوانیم نماز خود را  را در اول وقت و با آرامش اقامه کنیم، تنها در ۵۰ درصد این فریضه الهی موفق عمل کرده‌ایم؛ چراکه ۵۰ درصد آن مربوط به دعوت دیگران به این فریضه مهم است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: نماز جماعت از با فضیلت‌ترین عبادات اسلامی است و موجب دوری نفاق و تفرقه میان مردم و راهی هموار برای جلب رضایت و خشنودی خداوند متعال است.

 وی برگزاری دوره های آموزشی را در تبیین و جایگاه نماز در جامعه، مثبت و سازنده دانست و با اعلام اینکه مهمترین اثرات نماز، تقرب به خداوند و دریافت رحمت بیکران الهی است، خاطرنشان کرد: نماز همانند سد بزرگی است که می تواند انسان را از در برابر گناهان محافظت کند.

حجت الاسلام موسوی، نماز را تقویت کننده روح ایمان در انسان دانست و افزود: نماز مایه سعادت و کمال آدمی است  و نهال تقوا را در دل انسان ها پرورش می‌دهد.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان برای مقابله با اسلام و نظام اسلامی، نقش روحانیت را در آگاه سازی مردم به ویژه جوانان مهم دانست و بیان کرد: توجه به ثواب عظیم، راههای تکمیل نماز و مقبولیت آن و توجه به معانی و اسرار این فریضه بزرگ الهی از جمله مسایلی است که باید به آن پرداخته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: نماز کلید پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و منشأ خیرها و کمال و راهی برای رسیدن جامعه به سعادت است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، باید از تمام ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای تولید محتوی دینی، ترویج و توسعه فرهنگ نماز و پاسخ‌گویی به شبهات دینی استفاده ‌کنیم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha