پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام میر محمدیان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدیان، با بیان اینکه مهمترین کارکرد امامان محله «امامت برحلقه های میانی» است، گفت: مسائل اجتماعی محلات و بررسی مشکلات جوامع محلی از جمله اهداف والایی است که از طریق امامان محله قابل دستیابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت کشور، در آیین افتتاحیه نشست هم‌اندیشی شهید مدافع حرم، حجت‌الاسلام جابر زهیری، با بیان اینکه اگر بنا باشد کسی در کشور تمدن بزرگ نوین اسلامی را جا بیاندازد، روحانیت و طلاب هستند، اظهارداشت: اگر غربی‌ها با چهار کلمه دکانت و... تمدن را بسازند، اسلام با سخنان اهل بیت(علیهم السلام) می تواند تمامی کرات عالم را بگیرد و تمامی حرف ها در نزد اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این‌که در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی راه برگشتی وجود ندارد، ادامه داد: توقع تمدن سازی از طلاب و روحانیت است و این ادعا را داریم، باید وظیفه خود را به خوبی تشخیص دهیم.

حجت‌الاسلام‌ میرمحمدیان، اولین کار طلاب نسبت به تمدن نوین اسلامی رجوع به قرآن کریم و بررسی نظر آن نسبت به آبادی و آبادانی است، گفت: اولین نظر قرآن آیه نورانی «وَلَو أَنَّ أَهلَ القُری آمَنوا وَاتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَیهِم بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَالأَرضِ وَلکِن کَذَّبوا فَأَخَذناهُم بِما کانوا یَکسِبونَ» است.

وی با اشاره به دیگر آیه قرآنی «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ...» خاطرنشان کرد: از اول تاریخ بر سر حکمرانی الهی دعوا بوده است و انقلاب اسلامی بنا بر تعبیر رهبرمعظم انقلاب در پیچ مهم تاریخی قرار داریم.

مدیر عامل بنیاد هدایت، عنوان کرد: اگر از این پیچ مهم عبور نکنیم، به ته دره خواهیم رفت و هیچ راه چاره ای غیر از آن وجود ندارد؛ بر این اساس رهبرمعظم انقلاب چند سال پیش در سخنرانی خود فرمودند اگر این تحول نوین اسلامی ایجاد نشود به عقب پرت خواهید شد و منزی می شوید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، پیرامون مسأله «امامت برحلقه های میانی»، به تبیین اهمیت نقش امامان محله پرداخت و اظهارداشت: مسائل اجتماعی محلات و بررسی مشکلات جوامع محلی از جمله اهداف والایی است که از طریق امامان محله قابل دستیابی است.

وی امامان محله را نمایندگان مردم محلات در راستای برطرف کردن محرومیت‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: آنها می‌توانند با پیگیری‌های میدانی خود، حلال مشکلات، ملجأ و مأوا و پشتیبان گرم مردم در برهه‌های سخت زمانه باشند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان، با بیان اینکه ائمه جماعت در محله‌ها تنها یک هدف را دنبال نمی‌کنند، گفت: با توجه به جایگاه اجتماعی و ظرفیت‌هایی که این افراد در جامعه‌های محلی دارند بایستی تبدیل به امامان محله شوند تا با افزایش نقش و کارکرد اجتماعی نماینده افکار عمومی در پیگیری‌های مسائل اجتماعی باشند.

مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: امامان محله مسئولیت بسیار خطیری در حوزه تمدن سازی دارند و باید از این سنگر مهم پاسداری کنند. آنان باید نسبت به تمامی مشکلاتی احساس مسئولیت کنند تا زمینه پیشرفت فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به جایگاه مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: حضرت امام خمینی (ره) مساجد را سنگر دانسته و مقام معظم رهبری نیز از آن به عنوان کانون و هسته مقاومت فرهنگی یاد کردند؛ به همین دلیل، باید امامان محله برای این سنگر و کانون مقاومت برنامه ریزی و مجاهدت کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha