پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی فرد با اشاره به این‌که "مناطق آزاد" باید به سکوی صادرات کالاهای داخلی تبدیل شود، گفت: در گام نخست برای تبادل تجاری، ایجاد و حل ساختارهای صادرات به کشور عراق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در دیدار سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: اگر تقید به نماز اول وقت باشد خیلی از مسائل در کشور حل می شوند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) که می فرمایند «مَنْ قَصَّرَ فِی الْعَمَلِ ابْتُلِیَ بِالْهَمِّ»، ادامه داد: اگر نسبت به رسالتی که خداوند متعال به همه ما داده کوتاهی بکنیم، قطعا در دنیا، عالم برزخ و آخرت باید پاسخگو باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد: اجزای پازل دولت اگر همه اهتمام نداشته باشند، طبیعتا در پیشگاه خداوند متعال روایت امیرالمؤمنین(ع) شامل ما می شود.

بیشتر بخوانید؛

دیدار سعید محمد با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان

امام جمعه اهواز، با اشاره به این‌که منطقه آزاد بنا بود سکویی برای تولید داخلی تبدیل شود اما متاسفانه بالعکس شد، ادامه داد: دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص مناطق آزاد همچنان وجود دارد. اقتصاد مقاومتی که ستون فقرات آن تولید داخل است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با بیان این‌که منطقه آزاد به‌جای غنی شدن هر روز فقیرتر می شود، افزود: یکی از رسالت‌های بسیار مهم مناطق آزاد این است که باید سکویی برای صادرات کالاهای داخلی شود اما بالعکس و به محلی برای واردات کالاهای خارجی تبدیل شد.

وی با اشاره به این‌که وقتی تولید داخل را به حول و قوه الهی افزایش دادیم طبیعتا باید صادرات اتفاق بیافتد، خاطرنشان کرد: چند کشور در منطقه وجود دارند که از بین آنها عراق کشوریی با ظرفیت بالاتر است؛ از این رو بر روی پایانه تجاری شلمچه باید کار صورت گیرد، در مقطعی تبادل تجاری بسیار زیادی صورت می‌گرفت اما با کمال تاسف بسیار کاهش پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد: در گام نخست برای تبادل تجاری، ایجاد و حل ساختارهای صادرات به کشور عراق است. 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha