جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لبنان

حوزه/ پس از اعلام سیاست خارجی جدید ایران مبتنی بر تعامل سازنده با همسایگان، برنامه ای برای برهم زدن این سیاست از سوی آمریکایی ها و حامیان داخلیشان در کشورهای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، چند ماهی است که تحولات کشورهای غرب آسیا بویژه کشورهای همسایه ایران به شکل هدایت شده ای به سمت بحران ها و جنگ های داخلی پیش می روند تا جایی که بتوانند مرزهای ایران را در محور های مختلف دچار بی ثباتی کنند، آن هم پس از اعلام سیاست خارجی جدید ایران مبتنی بر تعامل سازنده با همسایگان، برنامه ای برای برهم زدن این سیاست از سوی آمریکایی ها و حامیان داخلیشان در کشورهای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

مادر ۵ فرزند لبنانی که قربانی کمین فتنه و نیرنگ شد

 لبنان، عروس خاورمیانه هنوز مدت زیادی از حادثه انفجار بندر بیروت نگذشته بود که در روزهای گذشته شاهد روزهای خونینی در منطقه "الطیونه" بود. بعد از درخواست دبیر کل حزب الله لبنان و مردم این کشور برای روشن شدن وضعیت پرونده حادثه انفجار بندر بیروت به دور از سیاسی کاری و لابی برخی از احزاب لبنانی وابسته به آمریکا و غرب این کشور برای چندین بار در آستانه ورود به یک جنگ داخلی قرار گرفت.

بر اساس گزارش های ارسالی روز پنجشنبه عده ای از مردم حامی حزب الله و جنبش امل در تظاهراتی مسالمت آمیز در منطقه "الطیونه" در اعتراض به تغییر قاضی پرونده انفجار بندر بیروت از سوی نیروهای ناشناس مورد تیراندازی قرار گرفتند.اکثر احزاب و کارشناسان لبنانی حزب "القوات اللبنانیه" وابسته به سمیر جعجع را مسئول فاجعه دیروز می دانند.

از مادر لبنانی که قربانی فتنه شد تا روزهای خونین افغانستان

این تیراندازی ها که اکثرا از طریق قناسه و بوسیله تک تیرانداز صورت می گرفت؛ تعداد ۷کشته و ششصد زخمی بر جای گذاشت. بر اساس گزارش های ارسالی، آنچه در این حمله قابل توجه بود تک تیراندازان سرِ تظاهرکنندگان را هدف شلیک خود قرار می دادند و این به معنی این است که این جنایت تمام عیار و از قبل آماده شده بود.

در جریان تیراندازی های روز گذشته مادر پنج فرزند به نام "مریم فرحات" که ازپنجره منزل خودش نظاره گر برگشتن فرزندش از مدرسه بود، مورد هدف تک تیراندازی قرار گرفت و به شهادت رسید.

در همین حال میشل عون رئیس جمهور لبنان، به لبنانی ها اطمینان داد که زمان به عقب برنمی گردد و این کشور به سوی راه حل و نه بحران پیش می رود و در عین حال تاکید کرد که این کشور اختلافات در خیابان ها را تحمل نمی کند و به راه حل های آرام نیاز دارد.

اما در طرف مقابل، اصلی ترین دشمن ملت های منطقه و بویژه لبنان ، رژیم صهیونیستی در شبکه های تلوزیونی خود بر روی خون های مردم بی گناه لبنانی و مادر پنج فرزند به شادی پرداختند و این سرور را با همراهی رهبر "قوات اللبنانیه" سمیر جعجع جشن گرفتند. رسانه های سعودی و صهیونیستی جعجع را فردی معرفی کردند که با سلاح حزب الله مواجه است و در پی تحریف واقعیت موجود در رسانه های خود بودند.

جنگ داخلی یکی از مهمترین حربه های گروه های مخالف مقاومت اسلامی و حزب الله از دیر باز بوده و احزاب وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان همواره برای تحت فشار قرار دادن حزب الله و حامیان آن در این کشور برای تحقق اهداف خود به جنگ داخلی  متوسل می شوند.

این حادثه در حالی رخ داد که لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی است و بیش از هر وقت دیگری نیاز به ثبات سیاسی و اجتماعی دارد. از سوی دیگر بعد از موفقیت حزب الله و محور مقاومت در شکست تحریم اقتصادی و رفع بحران سوخت  لبنان با همکاری ایران و سوریه، محور غربی و آمریکایی با کمک دوستان خود در لبنان در پی ایجاد اختلاف افکنی و کشاندن لبنان به جنگ داخلی هستند.

اما حزب الله لبنان که سال هاست با توطئه های داخلی احزاب وابسته به آمریکا آشنا است، اجازه کشیده شدن لبنان به جنگ داخلی را نمی دهد. از این رو جنبش امل و حزب الله با صدور بیانیه ای مشترک، ارتش لبنان را به مسئولیت پذیری و طرفداران را به آرامش دعوت کردند.

در دومین جمعه ماه ربیع الاول فرش مساجد افغانستان با خون نمازگزاران رنگین شد

در بخش دیگری از غرب آسیا کشور افغانستان که این روز ها بیش از هر وقت دیگر روزهای خونینی را پشت سر می گذارد، برای دومین هفته متوالی شاهد بمب گذاری در مسجد شیعیان این کشور بود که ده ها  شهید و مجروح بر جای گذاشت.

از مادر لبنانی که قربانی فتنه شد تا روزهای خونین افغانستان

با خروج آمریکا از افغانستان و روی کار آمدن طالبان از یک سو و انتقال گروه های تروریستی داعش به شمال افغانستان از سوی آمریکا، به اعتقاد کارشناسان مسائل منطقه، افغانستان نیز به سمت جنگ داخلی سوق داده می شود.

عدم امنیت در کنار بحران غذا، دارو، کار و فقر فزاینده ملت افغانستان را تحت فشار مضاعف قرار داده است.هدف قرار دادن شیعیان در شرایطی که کشور افغانستان تحت سلطه گروه طالبان که ظاهرا از اهل سنت است، فرصت خوبی برای ایجاد جنگ های مذهبی و فرقه ای از سوی آمریکایی ها و هم پیمانان غربی و عربیشان فراهم کرده  تا این کشور همسایه ایران را به بحران و جنگ داخلی بکشانند و از سوی دیگر مرزهای ایران را نا امن کنند.

آزمون بزرگ سران احزاب عراقی در انتخابات پارلمانی

در کشور دیگر همسایه ایران، عراق که این روزها شاهد انتخابات پارلمانی بود، برخی از احزاب به نتایج این انتخابات اعتراض نمودند و خواهان بازشماری آرا شدند. در طرف مقابل هم برخی از احزاب سیاسی عراق به جای تمرکز بر روی وحدت کشور و احترام به تمام نیروهای نظامی عراق بر طبل اختلاف افکنی می کوبند و حتی برخی از آنها پا را فراتر گذاشته و با دخالت در کشورهای دیگر، احزاب حامی مقاومت را مورد طعنه و حمله قرار می دهند.

از مادر لبنانی که قربانی فتنه شد تا روزهای خونین افغانستان

به نظر می رسد دستی واحد در کشورهای غرب آسیا از لبنان و سوریه گرفته تا عراق و افغانستان در پی بر هم زدن ثبات و آرامش داخلی این کشور ها و به تبع آن برهم زدن امنیت منطقه است؛ پروژه ای که با همراهی دوستان آشکار و پنهان محور آمریکایی و صهیونیستی در هر لباس و با هر شعاری در کشورهای اسلامی هدایت می شود.

وحدت و هوشیاری تنها نسخه درمان بحران های داخلی

تحولات اخیر منطقه بویژه نا آرامی ها اخیر در مرز آذربایجان و ایران در کنار بحران های داخلی لبنان و افغانستان و عراق، نشان دهنده آن است که دشمنان  امنیت منطقه را هدف قرار دادند و با روی کار آمدن دولتی یکپارچه و حامی مقاومت اسلامی در ایران که ارتباط قوی با همسایگان را سیاست جدید و محوری خود معرفی نمود، پیش بینی می شد که کشورهای همسایه ایران به اشکال مختلف در بحران های هدایت شده قرار گیرند تا جمهوری اسلامی در رابطه با همسایگان خود دچار چالش های مختلف شود.

اما نخبگانِ بیدار و دلسوز کشورهای غرب آسیا در طول این سال ها از تحرکات مشکوک داخلی تحت هدایت محور آمریکایی و صهیونیستی غافلگیر نشده و نخواهند شد و همواره با رایزنی با نیروهای آگاه و متخصص سعی در خنثی سازی این بحران ها دارند و همواره بر یک دشمن واحد در مقابل جبهه مقاومت تاکید می نمایند و آن دشمن محور آمریکایی و خلیجی است که پیش از این نیز در پروژه عادی سازی خود با رژیم صهیونیستی شکست خوردند.

گزارش از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha