جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدي مقامي

حوزه/ معاون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان گفت: اگر امروز در فضای آرام و بدون دغدغه در حال زندگی و تحصیل هستیم، به برکت خون شهدا است که باید قدردان آن‌ها باشیم و برای حفظ آرمان‌های آنان تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام مهدی مقامی در محفل قرآنی یادبود شهدای مسجد قندوز افغانستان که همراه با تجلیل از ممتازین و اساتید طرح قرآنی تنزیل از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان، امروز به‌صورت حضوری و هم‌زمان برخط (آنلاین) برگزار شد، بیان کرد: ضربه‌ای که اسلام از نفاق می‌خورد بیشتر از ضربه‌هایی است که از جریان کفر می‌خورد.

وی با بیان اینکه جریان نفاق، به اسلام ضربه زده و او را پای میز مذاکره برده است، ابراز کرد: از ۱۴۰۰ سال پیش و پس از واقعه غدیرخم با ایراد خطبه غدیریه توسط پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه وآله وسلم، کافران مأیوس شدند اما جریانی که جامعه اسلامی را به زانو درمی‌آورد، نفاق است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به آیه « ... أُولَٰئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ ؛ ... آنها مانند چهارپایانند بلکه بسی گمراه‌ترند، آن‌ها همان مردمی هستند که غافل‌اند.»، گفت: طبق آیات قرآن کریم و روایات، در قیامت شدیدترین عذاب‌ها برای منافقان است.

وی با اشاره به آغاز جریان نفاق پس از رحلت پیامبر مکرم اسلام، گفت: نفاق از جریان سقیفه شروع شد و با حوادث گوناگون ازجمله جریان به آتش کشیدن خانه حضرت زهرا سلام‌الله علیها، حادثه عاشورا، حکومت‌های معاویه، یزید و پس‌ازآن جریان عباسی، تا به امروز، شکل‌گیری داعش که خود را پیرو قرآن می‌دانند و جنایات بیشماری را انجام می‌دهند، ادامه یافته است.

حجت‌الاسلام مقامی، نفاق را مسئله ای ناپاک در یک جامعه خواند، افزود: تطهیر و اعتلای جامعه با ایثارگری و جانبازی یکسری از افراد محقق می شود و شاهد این امر در دوران انقلاب اسلامی است که منافقان با تروربهترین شخصت ها و اقشار مردم، علیه جبهه اسلام و انقلاب مان اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز در فضای آرام و بدون دغدغه در حال زندگی و تحصیل هستیم، به برکت خون شهدا است که باید قدردان آن‌ها باشیم و برای حفظ آرمان‌های آنان، تلاش کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان، جریانات اخیر قُندوز را در ادامه خط نفاق برشمرد و ابراز کرد: خون شهدای افغانستانی، منافقان در این کشور را از بین خواهد برد و به اعتلا و تطهیر این کشور کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مقامی در بخش پایانی با اشاره به طرح قرآنی تنزیل، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی این طرح، مخاطبان در طول ۵سال با هفته‌ای یک صفحه حفظ قرآن، حافظ کل قرآن می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان، بابیان اینکه حفظ قرآن، استمرار و استقامت زیادی می‌خواهد، گفت: برای اینکه طرح تنزیل و حفظ قرآن به‌صورت جدی پیگیری شود، لازم است هر فصل جلسه‌ای برگزار و از برترین‌ها و فعال‌ترین‌ها، تقدیر شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha