جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / دیدار سردار موحدی کیا فرمانده تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ کمیته امداد امید و پناهگاه نیازمندان است و بسیاری از افراد تحت پوشش این نهاد، در مراتب عالی مشغول تحصیل هستند که این‌ها همگی به همت کمیته امداد میسر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دکتر خاکسار، قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسعودیان راد، مدیر جدید کمیته امداد استان قم و همراهان، مسئولیت این نهاد انقلابی را بسیار با اهمیت ارزیابی نمود و بر لزوم فعالیت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در عرصه‌های مورد نیاز کشور از جمله اشتغال و فرهنگ تأکید کرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به روایتی از امام جواد علیه السلام اشاره کرد و افزود: امام جواد (علیه السلام) می‌فرماید:«اَلمُؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ: تَوفیقٍ مِنَ اللهِ، وَ واعِظٍ مِن نَفسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُهُ»؛ انسان مؤمن باید سه خصلت را در خود تقویت کند: اول اینکه بستری مهیا کند و کاری انجام دهد که مشمول توفیقات الهی گردد. دوم اینکه خودش واعظ خودش باشد و از تجربیات و مطالبی که در طول زندگی آموخته استفاده کند و اعمال و رفتار خود را مورد محاسبه قرار دهد. و نکته آخر اینکه، انسان ممکن است در فراز و نشیب‌های زندگی با مواردی روبرو شود که نیاز به تذکر و یادآوری دیگران داشته باشد. فلذا باید به سخن دیگران توجه کرده و نصیحت آن‌ها را بپذیرد.

وی در ادامه به مسئولیت خطیر کمیته امداد اشاره کرد و افزود: خدا را شاکر باشید که در این نهاد و سازمان مقدس فعالیت می‌کنید. نهادی که نهال آن توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس‌سره) کاشته شد و وظیفه‌ی آن خدمت رسانی به اقشار کم بضاعت و بی بضاعت جامعه است فارغ از اینکه آن‌ها چه اعتقاداتی دارند. همانگونه که امیر المؤمنین (علیه السلام) می‌فرماید:« إمّا أخٌ لَکَ فی الدِّینِ ، أو نَظیرٌ لَکَ فی الخَلقِ».

امام جمعه قم ادامه داد: کمیته امداد امید و پناهگاه نیازمندان است و بسیاری از افراد تحت پوشش این نهاد، در مراتب عالی مشغول تحصیل هستند که این‌ها همگی به همت کمیته امداد میسر شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی کمیته امداد، خاطر نشان کرد: کمیته امداد ظرفیت‌های خوبی دارد و باید مدلی از حکمرانی و مدیریت دینی و انقلابی را پیاده سازی کرده و در مسائل مهم کشور از جمله بحث اشتغال زایی و فعالیت‌های فرهنگی بیش از پیش به فعالیت بپردازد.

وی در ادامه به اهمیت مسئله مهارت آموزی اشاره کرد و افزود: متأسفانه در نظام آموزشی ما، مهارت آموزی بسیار کمرنگ است و مدرک گرایی مورد توجه قرار گرفته و کمیته امداد باید به سهم خود تلاش کند تا دانشجویان تحت پوشش خود را به سمت و سوی مهارت آموزی سوق دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان صحبت‌های خود به سیره پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) و سلم اشاره کرد و افزود: امیر المومنین(علیه السلام) در توصیف پیامبر(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید:«... یُحَسِّنُ الْحَسَنَ وَ یُقَوِّیهِ وَ یُقَبِّحُ الْقَبِیحَ وَ یُوهِنُهُ ...»؛ یعنی پیامبر همواره امر نیکو را نیکو می‌شمرد و در تقویت آن نیز تلاش می‌کرد و همین طور در رابطه با کار قبیح، آن را بد می‌شمرد و در تضعیف آن کوشش می‌نمود؛ توصیه من نیز به آقای دکتر مسعودیان راد، ریاست جدید کمیته امداد در قم، این است که اگر برنامه‌ای در زمان ریاست‌های گذشته باقی مانده که مفید است، با قدرت ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha