سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ اجتماع بزرگ حوزویان تبریزی در محکومیت جنایات تروریستی افغانستان

حوزه/ تجمع طلاب و روحانیون تبریزی در محکومیت کشتار شیعیان افغانستان در مسجد سیدآباد قندوز و فاطمیه قندهار، در مدرسه طالبیه تبریز برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، تجمع طلاب و روحانیون تبریزی در محکومیت کشتار شیعیان افغانستان در حادثه مسجد سیدآباد قندوز و مسجد فاطمیه قندهار افغانستان، با حضور علما و اساتید در مدرسه علمیه طالبیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و حجت الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه و دانشگاه سخنرانان این مراسم بودند.

تجمع کنندگان با شعارهایی علیه استکبار جهانی، خشم و نفرت خود را نسبت به اقدامات تروریستی نشان داده و خواستار محکومیت این گونه جنایات از سوی جهان اسلام و مجامع بین المللی شدند.

در بخش پایانی تجمع، بیانیه طلاب و روحانیون تبریزی در محکومیت کشتار شیعیان افغانستان در حادثه مسجد سیدآباد قندوز و مسجد فاطمیه قندهار افغانستان قرائت شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیما

  فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مظلوم و مسلمان افغانستان در نماز جمعه  شیعیان قندهار، به فاصله کوتاهی از فاجعه دردناک نماز جمعه شیعیان قندوز و در ایام ربیع المولود و درآستانه هفته وحدت امت اسلام ، دوباره مایه خشم  مسلمانان، آزادگان و مراجع و علمای حوزه‌های علمیه جهان شد، این مصیبت جانکاه را به مردم شریف، نجیب، شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه های علمیه آن کشور و بازماندگان محترم شهدا و مجروحان آن تسلیت گفته و مصرانه و مجدانه از مسؤلان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون جنایت های مکرر و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

بی تردید مستکبران عالم و اشغالگران و گروههای متحجر و افراطی، در ویرانی ها و آوارگی مسلمانان بلاد اسلام به ویژه سرزمین مظلوم افغانستان، نقش اساسی دارند و حاکمان افغانستان که مکرر وعده تامین امنیت و رفاه و پیشرفت را داده اند باید پاسخگو و پیگیر جنایات پی در پی تروریست های جنایت کار بر ضد مسلمانان به ویژه شیعیان افغانستان باشند.

مجدد تاکید می کنیم تامین امنیت برای مردم و شکل گیری دولتی فراگیر با مشارکت همه مردم، اقوام، مذاهب و جریان های اصیل سیاسی مبتنی بر آراء مردم و بازسازی جامع افغانستان و بر اساس مردم سالاری دینی ، اسلام، عدالت، آزادی و پیشرفت همه جانبه است و اقدامات تروریستی برای ایجاد رعب و وحشت در میان شیعیان و ایجاد تفرقه بین مذاهب و جنگ های مذهبی قومی و قبیله‌ای است اما تروریست‌های رذیل و پست باید بدانند که این اقدامات ناجوانمردانه نمی توانند عشق و ارادت مسلمانان جهان را نسبت به اهل بیت علیهم السلام کاهش داده و منجر به ایجاد تفرقه و دو دستگی کردند.

سکوت سازمان های بین المللی و مدعی حقوق شهر در این فاجعه جانگداز و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم و ستم دیده افغانستان، واقعا مایه ی شرم جامعه بشری می باشد، لذا ترویست‌ها و اربابان کثیف آنها بدانند، افغانستان در آینده‌ای نزدیک تبدیل به گورستان خود ایشان شده و بلایی که در سوریه و عراق بر سر داعشیان و تکفیریان شیطان صفت آمد، در افغانستان تکرار خواهد شد.

ما طلاب و روحانیون و حوزویان و مردم غیور آذربایجان، ضمن محکوم نمودن این فاجعه ی جانکاه  از تمام مردم آزادی خواه عالم و مجامع بین المللی خواستار محکوم نمودن شدید این فاجعه غم بار بوده و نابودی هر چه سریعتر جریان تکفیر و تروریسم در منطقه را خواستاریم.

به روان پاک همه شهدای امت اسلام و شهدای این جنایت تروریستی درود می فرستیم و شفا و سلامتی مجروحان و عزت و سربلندی امت اسلامی به ویژه مسلمانان کشور دوست و برادر و بی دفاع کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستاریم.

طلاب و روحانیون و حوزویان و مردم غیور آذربایجان

 طلاب و روحانیون تبریزی فریاد دفاع از مردم افغانستان سر دادند + عکس

 طلاب و روحانیون تبریزی فریاد دفاع از مردم افغانستان سر دادند + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha