سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بیانیه

حوزه/ حوزه علمیه آذربایجان شرقی، جنایات تروریستی تأسف برانگیز و غمبار علیمه مردم قندوز و قندهار افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حوزه علمیه آذربایجان شرقی با صدور بیانیه ای نسبت به فاجعه تأسف برانگیز و غمبار شهادت شیعیان قندوز و قندهار واکنش نشان داد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قالَ علی علیه السلام: ضَمِنْتُ لِسِتَّةٍ عَلَی اللّه ِ الْجَنَّةَ، مِنْهُمْ رَجُلٌ خَرَجَ اِلَی الْجُمُعَةِ فَماتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ. (وسایل الشیعه / ج ۵ / ص ۱۱)؛ در محضر خداوند برای شش گروه ضمانت بهشت نموده ام، یکی از آنان کسی است که به قصد نماز جمعه از منزل خارج شده و در آن حال مرگ او فرا رسیده است.

حمله‌های زنجیره‌ای و ددمنشانه‌ی گروه تکفیری داعش و دست‌نشانده آمریکا به نمازهای جمعه و به شهادت رساندن ده‌ها مرد، زن و کودک بی‌گناه در مساجد سیدآباد قندوز و فاطمیّه قندهار، روزبه‌روز ماهیت شیطانی و خبیث آنها را آشکارتر نموده و بر بصیرت و آگاهی ملت مسلمان افغانستان و جهان اسلام افزوده و عزم ملت‌ها را بر خروج سریع‌تر این عناصر پلید و فتنه‌گر از منطقه بیشتر می‌نماید.

ارتکاب چنین جنایاتی در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت حاکی از توطئه‌های برنامه‌ریزی شده با پشتیبانی جبهه استکبار جهانی می‌باشد که از وحدت مسلمین و تقریب مذاهب واهمه دارند تا با برنامه‌های ضد انسانی و اسلامی، اهداف تفرقه افکنانه خود را در منطقه دنبال کنند.

حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های معزز شهدا، از خدای متعال ترفیع مقام شهدا و برای مصدومان بهبودی و سلامتی کامل مسألت کرده و از مسئولین فعلی افغانستان، شناسایی و اشدّ مجازات برای عاملین این جنایت تروریستی و ضد بشری را خواستاریم.

مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha