شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسابقه کتابخوانی مصطفی

حوزه/ کتاب مصطفی، خواستنی ترین پیام آور برخاستن با رویکردی امت‌گرا به حیات شریف پیامبر اعظم صل الله علیه و آله پرداخته و در طی دوازده فصل، مهم­ترین موضوعات حیات شریف پیامبر اعظم را از آستانه ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله  تا رحلت ایشان با استفاده از رخدادهای تاریخی با ضرب‌آهنگی داستانی به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتابخوان پاتوق کتاب، با همراهی انتشارات قرآن و اهل بیت، در ایام ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب مصطفی، خواستنی ترین پیام آور برخاستن کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند، با دانلود و مطالعه این کتاب ارزشمند از طریق سایت و اپلیکیشن پاتوق کتاب به نشانی https://patogh.mobi  ، از تاریخ ۱ الی ۷ آبان ماه ۱۴۰۰ در این مسابقه شرکت نمایند.

کتاب مصطفی، خواستنی ترین پیام آور برخاستن با رویکردی امت‌گرا به حیات شریف پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله پرداخته و در طی دوازده دوازده فصل، مهم­ترین موضوعات حیات شریف پیامبر اعظم را از آستانه ولادت حضرت محمد صل الله علیه و آله  تا رحلت ایشان با استفاده از رخدادهای تاریخی با ضرب‌آهنگی داستانی به رشته تحریر درآورده است.

مصطفی صلی الله علیه و آله، خواستنی‌ترین پیامبر است که تمنای او، باعث قیام لله در بشریت می­ شود. هر جنبه­‌ای از زندگی او انسان را به ایستادن و برخاستن وا می­‌دارد. او پیش از تولد و با وعده­ آمدنش، با ولادت و پاگذاشتن بر زمین در عرصه­‌ها و مراحل زندگیش،  با مبعوث شدن و جاری کردن کلمات نورانی قرآنش، با صبر در برابر آزارهای دشمنان و مدارای با یارانش،  با غلبه یافتن حامیان بر محاصره­ دشمنانش، با حمایت نشدن از جانب نزدیکان و در مقابل، پذیرفتنی بودنش از سوی دیگران، با تبدیل اراده­‌های  خواهانش به تشکیل حکومت الهی، با خواستنی بودن حکومت شکوفا بخشش، با فرماندهی و آبدیده ساختن یارانش برای اقامه­ قسط، با ظرافت­‌های امت سازی و پاکی اقتدارش،  با برانگیختن­‌ها و یکپارچه ساختن امت بر محور امامت اهل بیتش علیهم السلام، با ثقلینش و همیشگی ساختن رسالتش، خدا را خواست و به نامِ خدا و  برای خدا و به واسطه­ یاری خدا، ایستاد و قیام کرد و قیامت می­‌کند.

جهت‌گیری ادبیات این کتاب، نگاه به امت و گرایش به آن بوده و لذا این رویکرد باعث شده است، هم پس زمینه­‌های مهم با استفاده از سوره­‌های قرآن تصویر شوند و هم اندازه و برجستگی برخی از رخدادها نسبت به سایرین توازن داشته باشند.‌

قلم این کتاب روان است و از مخاطب دانش‌آموز دبیرستانی تا جامعه نخبگانی از خواندن آن لذت خواهند برد.

نسخه الکترونیک این کتاب با قیمت ۱۱۰۰۰ تومان از طریق اپلیکیشن کتابخوان پاتوق کتاب در اختیار علاقه‌مندان به کتاب وکتابخوانی قرار گرفته است.

همچنین کتابخوان پاتوق کتاب، ضمن لحاظ امتیاز باشگاه مخاطبین پاتوق کتاب، برای تمامی شرکت کنندگان در آزمون این مسابقه (معادل درصد کسب شده آن ها)، در انتهای مسابقه به ۱۰ نفر از شرکت کنندگانی که امتیاز بالای ۸۰ درصد کسب کرده باشند، به قید قرعه، جوایزی به شرح زیر تقدیم می کند.

  • نفرات اول تا سوم:  هر کدام دو میلیون ریال جایزه نقدی
  • نفرات چهارم تا ششم:  هر کدام یک میلیون ریال جایزه نقدی
  • نفرات هفتم تا دهم:  هر کدام پانصد هزار ریال اعتبار خرید از اپلیکیشن پاتوق کتاب

(جوایز نقدی به افرادی تعلق  میگیرد که نسخه الکترونیک کتاب را از طریق کتابخوان پاتوق کتاب خریداری کرده باشند)

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند پس از مطالعه کتاب، از تاریخ ۱ الی ۷ آبان ماه سال جاری، با مراجعه به سایت https://patogh.mobi   در مسابقه شرکت نمایند و ازجوایز در نظر گرفته آن بهره مند شوند.

پیش از این، اپلیکیشن پاتوق کتاب، مسابقات کتابخوانی خط امام(ره)، امیرگل ها، انتظار عامیانه، علی از زبان علی، حسین از زبان حسین و ... را برگزار و جوایزی تقدیم برندگان خود کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha