پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله قریشی

حوزه/ آیت الله قریشی گفت: مسئولین دولت های غربی علنا می گویند برای بقای هویت خود، باید قرآن را از دست مسلمانان گرفت و کعبه را خراب کرد و آنها به دنبال از بین بردن همدلی و تکه تکه کردن مسلمانان هستند تا به هدف خود برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه آیت الله سیدعلی اکبر قریشی، امروز در همایش طلایه داران تقریب که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان این که غربی ها با شعار تفرقه بیانداز و حکومت کن، به دنبال ایجاد شقوق بین مسلمین هستند، اظهار داشت: نماینده مجلس انگلیس در مجلس این کشور با به دست گرفتن قرآن گفت، تا زمانی که در مأذنه ها اذان می گویند و مردم به سمت کعبه می روند و قرآن می خوانند نصرانیت در خطر عظیم است و باید این کتاب الهی را از دست مسلمانان بگیرید و کعبه را خراب کنید و دشمن به دنبال از بین بردن همدلی و تکه تکه کردن مسلمانان است تا به هدف خود برسد.

وی، هفته وحدت را از میراث های گران بهای امام راحل ( ره) دانست و اضافه کرد: سفارش ائمه ما این است که در تشییع جنازه اهل سنت حاضر شویم و زمان بیماری به عیادتشان برویم و بر له و علیه آنها در محکمه شهادت دهیم و علی رغم همه بی محبتی های که خلفای زمان با اهل بیت داشتند، آنها دست از وحدت نکشیدند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تلاش همه در جهت وحدت، اضافه کرد: همه ما باید در جهت وحدت قدم برداریم و در غیر این صورت روز قیامت در مقابل خداوند باید جواب بدهیم، و حب و بغص و فکر و عقیده قلبی انسان محاسبه خواهد شد و لازم است به افکار و اعتقادات خود در باطن متوجه باشیم و خداوند از این حب و بغض ها خواهد پرسید.


وی با اشاره به این که بغض به علی (ع) را معاویه در جامعه ترویج کرده است و هر کس بدان پیرو باشد روز قیامت در برابر آن مواخذه خواهد شد، گفت: بغض به امیرالمومین علی علیه السلام و حب به معاویه روز قیامت عذاب سنگینی دارد و باید دقت کنیم هر چیزی که در باطن داریم و روی آن حساب باز می کنیم بدون مواخذه نخواهد بود.

آیت الله قریشی افزود: همه ما فردا به فرد نزد خداوند مسئولیت داریم و اگر حب و بغض ما به خاطر خداوند باشد دارای اجر و پاداش است و اگر نتوانیم روز قیامت پاسخگو باشیم در مقابل مامورین خداوند جوابی نخواهیم داشت و این همه انبیای الهی و ائمه برای بیان حق بود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha