جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فعال آذر

حوزه/ حجت الاسلام فعال آذر گفت: اگر همه انبیای الهی در یک جا جمع بشوند اختلافی در بین آنها وجود نخواهد داشت چرا که عامل تفرقه هوای نفس است و این این مسئله در انبیای الهی منتفی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام عسگر فعال آذر، امروز در همایش طلایه داران تقریب که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان این که پیامبر اکرم ( ص) از دنیا گریزان بود، اظهار داشت: پیامبر خود ارزشمند بود به ارزشها اهمیت می داد و با قبائلی که جنگ می کرد و از آن ها اسیر می گرفت، بعد از پیروزی دختران افراد سخی را به خاطر ارزش ها آزاد می کرد.


وی با تصریح بر این که وحدت، همدلی و یکپارچگی یکی از ارزشهای جامعه اسلامی است، گفت: در زمانی که پیامبر وارد مدینه شد زمینه های اختلاف فراهم بود و قبائل مختلفی با هم تفرق و جنگ  داشتند، اما رسول مکرم ( ص) بین مسلمین عقد اخوت خواند و پیامبر اعظم از زمان جوانی مردم را به وحدت دعوت می کرد و ما به عنوان پیرو راه حضرت باید همدلی را در جامعه ترویج کنیم.

مسُول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی، عدم اعتقاد به وحدت را یکی از موانع همدلی عنوان کرد و افزود: اگر همه انبیای الهی در یک جا جمع بشوند اختلافی در بین آنها وجود نخواهد داشت چرا که عامل تفرقه هوای نفس است و این این مسئله در انبیای الهی منتفی است و ما هم با زیر پا گذاشتن هوای نفس باید وحدت و همدلی را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر این که وحدت بین شیعه و سنی بین مردم آذربایجان غربی خصوصا علما جاری و ساری است، گفت: آن چه که قلب ها را به هم نزدیک می کند، شناخت کامل از همدیگر است و انس و الفت شیعه و سنی در استان قابل ستایش است و باید بیش از پیش تقویت شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha