جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهندس سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از معرفی بهترین نشریه حوزه دین در نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به اینکه شهر قم جایگاه ویژه و ممتازی در حوزه دین دارد، اظهار کرد: با عنایت به این جایگاه مهم و همچنین ظرفیت هایی همچون حوزه علمیه، موسسات حوزوی و فرهنگی و همچنین رسانه های استان قم برآن شدیم با پیگیری های صورت گرفته در سه سال گذشته جشنواره ای ملی با محوریت دین با عنوان جشنواره مطبوعات دینی را برگزار کنیم.


وی با اشاره به جلسات برگزار شده در قم و تهران و هماهنگی های صورت گرفته و کسب موافقت های لازم برای برگزاری نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی، گفت: این جشنواره را به صورت ملی فراخوان کردیم تا گامی اثرگذار در راستای تقویت نشریات تخصصی حوزه دین و دیگر نشریات مکتوب و برخط که در زمینه دین نیز تولید محتوی دارند برداریم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه این جشنواره در تقویم جشنواره های سالانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است، گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره سه بخش اصلی را در نظر گرفته است که این بخش ها شامل بخش حرفه‌ای، موضوعی و نشریات تخصصی است.


حسینی کاشانی ادامه داد: سرمقاله، مقاله و یادداشت، مصاحبه، گزارش (خبری –تحلیلی - تحقیقی)، خبر، تیتر، عکس (خبری –گزارش تصویری) ، گرافیک، طراحی و صفحه‌آرایی و.. موضوعات بخش حرفه ای جشنواره هستند که تمام نشریات مکتوب و برخط می توانند در آن شرکت کنند.


وی افزود: در بخش دوم نشریاتی که به صورت تخصصی به موضوع دین می پردازند می بایست سه شماره آخر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا پس از بررسی و ارزیابی توسط هیئت داوران بهترین نشریه حوزه دین معرفی شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به موضوعات بخش موضوعی جشنواره اشاره کرد و گفت: ایثار و شهادت، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ عمومی، اخلاق و فرهنگ شهروندی، مسجد، رکن محله‌محوری شهری و حجاب و عفاف در این بخش قرار گرفته است.


حسینی کاشانی با اشاره به اینکه نظر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به برگزاری این جشنواره در قم مثبت است، بیان کرد: رایزنی هایی با جامعه المصطفی انجام دادیم تا برای سال بعد این جشنواره را به صورت بین المللی فراخوان و نشریات خارج از کشور که در حوزه دین فعالیت می کنند را نیز در این رقابت وارد کنیم.


وی از استقبال خوب نهادها و دستگاه های فرهنگی در برگزاری این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: حوزه علمیه، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد، شهرداری قم، سازمان فرهنگی ورزشی، کنگره شهدای قم، خانه مطبوعات، بسیج رسانه و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله دستگاه هایی هستند که در برگزاری این جشنواره به یاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم آمده اند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان ضمن دعوت از اصحاب رسانه و مطبوعات برای شرکت در این جشنواره، خاطرنشان کرد: ان شاء الله با استقبال خوبی که از نخستین جشنواره مطبوعات دینی می شود بتوانیم جایگاه این جشنواره را به صورت دائم در قم تثبیت کرده و گامی در جهت توسعه‌ی مطبوعات دینی در فضای رسانه‌ای کشور، برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های حوزه دینی قابل حضور در ساحت رسانه، ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای حوزه دین و تقویت فضای رقابتی برای تولید محصولات رسانه‌ای دینی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha