شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام با دبیرکل کمیته دائمی همکاری علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی

حوزه/ دبیرکل کامستک در دیدار با دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، اقدامات، فعالیت‌ها و عملکرد این سازمان علمی، فناوری و دانشگاهی را ممتاز توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در این دیدار دکتر کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام ضمن تبریک هفته وحدت و اعطای جایزه مصطفی (ص) توسط جمهوری اسلامی ایران به پروفسور محمد اقبال چودهری دبیرکل کمیته دائمی همکاری علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی کامستک، گزارشی از اهم اقدامات و فعالیت‌های دبیرخانه شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و برنامه‌های فرارو را ارائه کرد.

در ادامه پروفسور چودهری نیز با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته، ضمن ممتاز توصیف کردن عملکرد سه ساله‌ی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و موفقیت در برگزاری مجامع عمومی منظم سالانه، تصویب اساسنامه، عضوگیری موفق، استقرار دبیرخانه دائمی، ایجاد نرم‌افزارهای جامع شبکه‌ای بین اعضا و ارائه خدمات به کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای کم‌برخوردار، بار دیگر حمایت کامستک از اقدامات بنیادین دکتر نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام را اعلام کرد.

گفتنی است، پروفسور محمد اقبال چودری، دبیرکل کمیته دائمی همکاری علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی کامستک و رئیس مرکز ICCBS دانشگاه کراچی، با اثر «کشف مولکول‌های جذاب با کاربردهای درمانی» موفق به دریافت جایزه «شیمی آلی زیستی» در دوره 2021 جایزه بین المللی مصطفی (ص) گردیده است.

شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام که به اختصار CINVU نامیده می‌شود، یکی از شبکه‌های کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی کامستک COMSTECH می‌باشد که میزبانی از آن با جمهوری اسلامی ایران است. این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات محسوب می‌گردد که باهدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته‌ها و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه‌ها و نخبگان جهان اسلام فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha