سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ یک از فرایض واجب دین مقدس اسلام به اندازه زکات همراه با اقامه نماز مورد تاکید قرار نگرفته است، گفت: در قرآن کریم ۲۷مرتبه زکات همراه با اقامه نماز ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در نشست شورای زکات استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی برخی فرایض ناظر بین خدا و انسان است، گفت: زکات یکی از ارکان فروع دین و پرداخت آن خدمت به خلق و رمز پیوند انسان با خداوند است.

امام جمعه تبریز افزود: پرداخت زکات باعث تزکیه نفس و موجب ارتقا درجات معنوی انسان ها می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت زکات در آموزه های دینی و قرآنی، ادامه داد: در قرآن زکات همراه با نماز مطرح می شود و شرط قبولی فریضه نماز پرداخت زکات واجب توسط مومنان است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ یک از فرایض واجب دین مقدس اسلام به اندازه زکات همراه با اقامه نماز مورد تاکید قرار نگرفته است، ادامه داد: در قرآن کریم ۲۷مرتبه زکات همراه با اقامه نماز ذکر شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمازگزاران واقعی از اموال خود به نیازمندان احسان و انفاق می کنند، گفت: در سبک زندگی اسلامی رفتار مسلمانان باید بیانگر یکپارچگی امت باشد و در کنار اقامه نماز برای خداوند، زکات نیز برای نیازمندان و بندگان الهی در نظر گرفته شود.

امام جمعه تبریز در ادامه توجه به پرداخت زکات مستحبی و مال التجاره را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: صداوسیما با نقش روشنگری و آگاه سازی که دارد در برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات برنامه سازی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از نهادی متولی و مرتبط با امر زکات، افزود: افزایش ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در استان نسبت به مدت مشابه بیانگر تدین و آگاهی مردم است.

در پایان این نشست احکام اعضای جدید شورای زکات استان به آنها اعطا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha