پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سمینار علمی تأثیر کارکردهای تربیتی خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی

حوزه/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: نهادهای اجتماعی و سمن‌ها با هم‌افزایی و هماهنگی در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه،  کریم حمیدوند در سمینار علمی تأثیر کارکردهای تربیتی خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی که به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم و با همکاری موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم  در سالن امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: خانواده اولین نهادی است که فرد در زندگی خود با آن روبرو می‌شود و در واقع اولین نهاد اجتماعی است.

وی ادامه داد: تربیت افراد در خانواده‌ها شکل می‌گیرد و این تربیت و تکامل اثرات خودش را در جامعه می‌گذارد.

حمیدوند افزود: باید تلاش کنیم تا در درون خانواده‌ها باتربیت صحیح و درست افراد را مستقل بار بیاوریم تا به‌صورت مستقل بتوانند در جامعه زندگی کنند.

وی تاکید کرد: نهادهای اجتماعی و سمن‌ها، باید هماهنگی یکدیگر و هم‌افزایی در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم ابراز داشت: رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش اساسی دارند و باید در مسیر خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی به نقش خود عمل کنند.

وی افزود: جامعه ما از یک جامعه سنتی با پیشرفت‌های موجود به سمت جامعه جدیدی می‌رود که در این مسیر نباید اجازه بدهیم به خانواده‌ها آسیبی برسد و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha