جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارومیه

حوزه/ وحیدی گفت: استاندار جدید با توجه به سوابقشان، به موضوعات روابط خارجی بسیار اشرافیت دارند و ان شاءالله از ظرفیت هم مرزی با سه کشور همسایه نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از ارومیه، محمدتقی اوصانلو امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید آذربایجان غربی که در تالار بانک صادرات برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ایجاد امنیت پایدار مردمی در مناطق مرزی شمالغرب کشور، اظهار داشت: به لطف خدای متعال امروز با همدلی مردم و مسئولان امنیت پایدار مردمی در مناطق مرزی شمال غرب ایجاد شده است.

گزارشی از تکریم و معرفی سکاندار استانداری آذربایجان غربی

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: در سال های گذشته که استان چند بحران اساسی همچون بیماری کرونا و وقوع زلزله قطور را تجربه کرد با مدیریت بسیار خوب و جهادی آقای شهریاری و هماهنگی بسیار نزدیک‌شان با نیروهای مسلح از این مشکلات به خوبی عبور کردیم که جا دارد از زحمات وی قدردانی کنیم و به واسطه سابقه مدیرکلی آقای معتمدیان، شناخت خوبی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های‌شان داریم و امیدواریم که حضورشان منشا خیر و برکت باشد.

استاندار جدید پیگیر بازارچه مرزی سیلوانا باشد

گزارشی از تکریم و معرفی سکاندار استانداری آذربایجان غربی

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر با بیان این که با اتفاق مطلق آرا، اعضای هیات وزیران به آقای معتمدیان رای اعتماد داده اند، گفت: آقای معتمدیان تجربه استانداری دو استان مرزی و مهم همچون خراسان جنوبی و خراسان رضوی را دارد و با توانمندی های خاص، شخصی غریبه با آذربایجان غربی نیست، همسر و دخترشان همینجا تحصیل می‌کنند و حتی در زمان حضور در خراسان رضوی به استان رفت و آمد می‌کرد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی تصریح کرد: تشخیص رئیس جمهور برای انتخاب آقای معتمدیان در راستای دغدغه های همه ماست و لازم است همگی از او حمایت کنیم. استاندار جدید نیز باید از ظرفیت تبادل های تجاری مرزی استفاده کرده و پیگیر منطقه آزاد ارومیه-سرو و  فعال سازی بازارچه مرزی در سیلوانا باشد.

در توسعه آذربایجان غربی کوتاهی نکردم

گزارشی از تکریم و معرفی سکاندار استانداری آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری نیز در ادامه با تشکر از مردم آذربایجان غربی، اظهار داشت:  در این مدت افتخارات بسیاری با حضور مردم در صحنه به دست آمد و گاهی نا امید شدیم، اما چراغ توسعه استان هرگز خاموش نشد و در بستر امنیتی پایدار از توسعه سخن گفتیم و تلاش کردیم شهر به شهر و روستا به روستا به این هدف دست پیدا کنیم.

استاندار سابق آذربایجان غربی اضافه کرد: امروز با جرأت می‌توان گفت که آذربایجان غربی از تله محرومیت خارج شده و تنها در چند شاخص از متوسط کشوری پایین تر است که با همت برادر عزیزم آقای معتمدیان ان شاءالله آن موارد هم مرتفع گردد. ایشان به خوبی به استان آذربایجان غربی اشراف دارد و با روحیه جهادی و عزم جدی در آینده جزو یکی از چهره های مطرح و موفق کشوری خواهد بود و بابت انتخاب ایشان از وزیر محترم تشکر می کنم.

استاندار جدید آذربایجان غربی از ظرفیت هم مرز بودن با سه کشور استفاده کند

گزارشی از تکریم و معرفی سکاندار استانداری آذربایجان غربی

احمد وحیدی، وزیر کشور هم با بیان این که بغض مبارک آقای شهریاری حکایت از شوق مردمداری مسئولان در خدمت به مردم دارد و باید به جمهوری اسلامی تبریک گفت که چنین کارگزارانی دارد، اظهار داشت: کسی که در راه الهی و برای خلق خدا کار می کند اگر توهین هم بشنود برایش مهم نیست، اگر سیلی هم بخورد بازهم به آن هدف مهم خود ادامه می‌دهد و ترس به دلش راه نمی‌دهد.

وزیر کشور اضافه کرد: آذربایجان غربی استان مهمی است، شیعه و سنی ،ترک و کُرد، آشوری و ارمنی در این استان همگی در کنارهم ایستاده اند و فریب دشمن را نخورده اند و این استان از حیث تعامل و انسجام و زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب و سلایق یک الگوی بسیار ارزشمند برای تمام کشور است.

وی با بیان این که امیدوارم با حضور استاندار جدید و همکاری تمام مسئولین، فصل نویی در حرکت های آذربایجان غربی شروع شود، گفت: آقای معتمدیان با توجه به سوابقشان، به موضوعات روابط خارجی بسیار اشراف دارد و ان شاءالله از ظرفیت هم مرزی با سه کشور همسایه نهایت استفاده را ببرند.

در پایان این مراسم محمد صادق معتمدیان به عنوان استاندار آذربایجان غربی منصوب و از زحمات محمدمهدی شهریاری تجلیل شد.

گزارشی از تکریم و معرفی سکاندار استانداری آذربایجان غربی

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha