پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست صمیمانه آیت الله اعرافی با کارکنان مدیریت سطوح عالی حوزه علمیه قم-حجت الاسلام حامدی

حوزه/ امام جمعه پردیسان گفت: جامعه اسلامی از سبک زندگی اسلامی، الهی و دینی فاصله گرفته و حتی این سبک را فراموشی کرده، بزرگترین خسارت جامعه اسلامی غفلت از سبک زندگی دینی و سیره عملی پیامبر اسلام(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در مراسم ولادت پیامبر اسلام(ص) که در مسجد امام رضا(ع) پردیسان در قم برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) پیامبر اسلام(ص) و حضرت ابراهیم(ع) دو اسوه مهم از سوی قرآن برای بشر برشمرد و بیان داشت: مهمترین دلایل اسوه بودن و الگو بودن، نیاز به روش، منش و استفاده از الگو برای رسیدن به سعادت،کمال و تربیت، مقابله با برنامه دشمنان، توجه و اجرای سبک زندگی اسلامی، معرفی ملاک و سنجش اعمال و... می باشد.

امام جمعه پردیسان با بیان این که جامعه اسلامی از سبک زندگی اسلامی، الهی و دینی فاصله گرفته و حتی این سبک را فراموشی کرده، بزرگترین خسارت جامعه اسلامی را غفلت از سبک زندگی دینی و سیره عملی پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد و بیان داشت: مشکل وقتی دوچندان می شود که مردم جامعه اسلامی به سمت زندگی غربی روی آوردند و این در حالی است که مردم کشورهای غربی از این نوع زندگی پشیمان می باشند.

وی به ذکر نمونه ای از روی آوردن مردم ملل اسلامی به سبک زندگی غربی و غفلت از سبک زندگی دینی و پیامبر اسلام(ص) بیان داشت: امروز همه جا فریاد می زنند« فرزند کمتر، زندگی بهتر»؛  و متأسفانه برخی افراد مشهور جامعه ما هم بر این طبل زندگی غربی می کوبند و به جای این که مردم را تشویق به فرزند بیشتر و توجه به زندگی الهی، اسلامی و پیغمبر خاتم(ص) نمایند، به سبک زندگی غربی سوق می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، گفت: این در حالی است که سلبریتی های کشورهای غربی توجهی به سبک زندگی غربی و این شعار یعنی فرزند کمتر و زندگی بهتر ندارند و اگر به زندگی آنها توجه کنیم، متوجه می شویم که هرکدام دارای فرزندان  زیادی می باشند.

امام جمعه پردیسان افزود: متأسفانه برخی از سلبریتی های ما نه تنها خودشان صاحب فرزند نمی شوند و یا اگر هم می شوند، به کمترین آن قناعت می کنند، بلکه مردم را به زندگی و همراهی با سگ و گربه تشویق می کنند.

وی بیان داشت: این نمونه ای از خسارت و بی توجهی بزرگ به سبک زندگی دینی و پیامبر اسلام(ص) است و روی آوردن به این مسائل نشان می دهد که چقدر از این نوع زندگی فاصله گرفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با تأکید بر این که دشمنان و به خصوص یهود و آل سعود همه تلاش شان را برای از بین بردن نام، یاد و خاطره و سیره پیامبر(ص) به کار گرفته اند تا با این کار مردم را به انحراف و به سمت زندگی غربی سوق دهند، در ادامه به نقش یهود در به شهادت رساندن پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و عنوان کرد: همه می دانند که جهان اسلام دارای دو پایگاه مهم به نام مسجد الحرام و مسجد الاقصی است.

امام جمعه پردیسان افزود: مسجد الاقصی قبله اول مسلمین و مسجدالحرام، قبله دوم مسلمین است. بنابر نقل مورخین، بنای پیغمبر خاتم(ص) برای استقرار دین و اسلام، حرکت به سمت قدس بوده و قوم یهود با آگاهی درست از این قصد و نیت ایشان، پیامبر(ص) را با سم مسموم می کنند و بعدها در اثر همین مسمومیت به شهادت می رسند.

وی بیان داشت: پیغمبر(ص) به خوبی می دانستند جهان اسلام برای فراگیری نیازمند دو پایگاه مهم مسجد الاقصی و مسجد الحرام است و لذا یهود هم با آگاهی و با شهادت رساندن ایشان نگذاشته اند این نقشه به درستی پیاده شود و متأسفانه این دو پایگاه مهم الان بدست یهود و آل سعود افتاده است و همه تلاش شان را هم بکار بسته اند تا اثری از نام و سیره پیغمبر(ص) نماند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، گفت: همه می دانند که حج بزرگترین اجتماع مسلمانان است. حضور ۳ میلیون مسلمان  از کشورهای مختلف در این مکان، یعنی لشگر عظیم که نماد همبستگی و هم فکری علیه کفر و یهود است و آنها از این حضور مسلمانان در این پایگاه مهم می ترسند.

امام جمعه پردیسان افزود: الان وقتی حاجی ها بعد از مناسک حج خود را به رمی جمرات می رسانند، یهودی ها همه تلاش شان می کنند تا این صحنه که از طریق دوربین ها به جهان نشر پیدا می کند، به نوعی جلوی این اجتماع عظیم را بگیرند.

وی بیان داشت: رمی جمرات برای مردم دنیا تنها سنگ زدن به یک نماد است، ولی برای مسلمانان این رمی جمرات، معنا و مفهوم بسیار بلند یعنی سنگ زدن به شیطان را دارد. این همان چیزی است که از آن می ترسند و لذا اتفاقی که چند سال پیش افتاد و موجب شهادت شدن شمار زیادی از مسلمانان به خصوص حجاج ایرانی شده است، نشان دهنده حرکت مذبوحانه یهودیها است، چرا که این قوم این مکان را به خوبی در کنترل خود دارند. بنابراین دست آنها به خون مسلمانان و حجاج ایرانی آلوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: نهایت سخن این که این پیغمبر(ص) است که قرآن آن را به عنوان الگو برای مسلمان معرفی کرده و از دگر سو فاصله گرفتن مسلمان از سبک زندگی پیامبر(ص) و تلاش دشمنان برای از بین بردن این سیره، از این رو برای خنثی سازی این برنامه دشمن، می طلبد مردم مسلمان عامل و معرف سیره ایشان  باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha